PhotoShowOff
PhotoShowOff handler om billeder. Her kan du uploade dine bedste billeder og få andres kritik og vurdering af dem og måske endda lære lidt fifs til et bedre billede. Det er gratis, underholdende og inspirerende.

Rammer til billeder Kategori: Fotomanipulering og redigering

MKNOFLER
5. January 2011 kl. 09:05

MKNOFLER

Oprettet: April, 2010
Fra Vestsjælland

Hej,

jeg kunne tænke mig at høre hvilke programmer i bruger til at lave gode/flotte/elegante rammer?

Jeg har det meste i programmer/software og bruger mest Lightroom til min efterbehandling af billeder. Jeg har også Adobe Photoshop CS-pakke, men syntes det er "tungt" at bruge generelt og heri er det da helt svært/elendigt at lave rammer i. I Lightroom kan man jo ikke lave rammer (mig bekendt), så oftest bruger jeg det ellers udmærkede (og gratis) program Fotofiltre, hvor jeg syntes det er enkelt at lave rammer, men der er ikke så mange muligheder.

Kan i anbefale noget?

Mvh
Mikael

Mia Michéle Børglum Cholewa
5. January 2011 kl. 18:44

Oprettet: October, 2010

Jeg synes helt ærligt det er fedest når man selv laver sine egne rammer hvis det endelig skulle være. Men det er jo bare min mening, og der er sikkert utallige der er mig uenig! :)

Det kan du gøre i de fleste programmer!

Egon Hye
5. January 2011 kl. 21:45

Egon Hye

Oprettet: January, 2010

Glem rammer, sjældent de bidrager positiv til billeder.

Men hvis du ikke kan leve uden kan du downloade nogle rammer i form af actions til photoshop.

se fx dette link:

http://www.photoshoproadmap.com/Photosho...rs-photoshop-tutorials-brushes-and-actions/

Der er nok at gå i krig med :-)

mvh
Egon Hye
http://www.photoshoproadmap.com/Photosho...rs-photoshop-tutorials-brushes-and-actions/

MKNOFLER
6. January 2011 kl. 00:45

MKNOFLER

Fra Vestsjælland

Tak for svar ...

Mia ... hvad laver du egne rammer i? ... har du eksempler?

Egon ...Tak for link .. og din holdning vedr. rammer. Der er mange holdninger til rammer. For og imod. Jeg er selv oftes til enten ingen eller en meget tynd sort eller hvid ramme. Men nogle gange og til visse motiver, syntes jeg en enkel ramme kan være på sin plads! - Det må aldrig være sådan at rammen stjæler fokus og fra linket du sender er der mange helt "vanvittige" rammer som jeg ikke kan se man kan bruge.

Andre råd er velkomne!

Tak

6. January 2011 kl. 09:46

Oprettet: October, 2010

Jeg bruger sjældent rammer, men jeg har indimellem lavet nogle i f.eks paintdotnet, nu bruger jeg GIMP, men der har jeg ikke lavet rammer endnu, men det kan man også sagtens.
Især hvis det, som du nævner, bare er en sort ramme.
Hvis man tager sine fotos med lidt ekstra luft omkring, så har man mulighed for at beskære som man vil, og evt lave en ramme om motivet bare ved at sløre kanterne, og slutte af med f.eks en sort kant.

Casper Trapp
6. January 2011 kl. 19:31

Casper Trapp

Oprettet: November, 2009
Fra Svendborg

Drop de rammer, eller gem dem til julebilledet til familien!

MKNOFLER
6. January 2011 kl. 21:29

MKNOFLER

Fra Vestsjælland

Tak for kommentaren, Casper ...som jeg dog IKKE kan bruge til noget!

Casper Trapp
8. January 2011 kl. 07:01

Casper Trapp

Oprettet: November, 2009
Fra Svendborg

Ja,det var jo ikke min mening om rammer du bad om, sorry :)

MKNOFLER
8. January 2011 kl. 10:31

MKNOFLER

Fra Vestsjælland

Helt okay .. Tror nok jeg ved hvad du mener, og deler synspunktet om at rammer ofte ødelægger et billede - Men ikke altid, og der kan være motiver hvor en enkel ramme kan være på sin plads!

Egon Hye
8. January 2011 kl. 11:14

Egon Hye

Oprettet: January, 2010

Det har fuldstændig ret i Mikael fx på den side jeg linkede til længere oppe i denne tråd. Der er eksempler hvor rammen bliver en oplevelse i billedet.

mvh
Egon Hye
www.hyes.dk

Skriv kommentar

Log ind påkrævet
Du skal være logget ind for at kunne bruge denne funktion.

Email

Adgangskode

Auto log ind
Benyt kun auto log ind på din egen private computer, da autologin fremover automatisk vil logge dig ind.

Opret profil
Glemt adgangskode?
Det kan du med en profil

­