|
Thomas Heie Nielsen 10. August 2011 kl. 19:28 Opdateret 10/Aug 19:33
Oprettet: April, 2011 Fra København
|
 Hej foto-venner på PSO.
Jeg er for 3. år i træk med i Kristeligt Dagblads sommer foto konkurrence "Med troen på ferie". Der var tilmeldt over 370 billeder til foto konkurrencen. Mit billede er blandt de 10 finalister.
Sidste år blev jeg nr. to (det var en tæt afgørlse) Derfor kunne jeg godt tænke mig at få lidt hjælp fra alle jer herinde på PSO. Man må gerne bruge sit netværk ;-)
Mit billede har nr. 8 og hedder "SMS til Gud"
Du kan stemme på billedet her:
http://www.kristendom.dk/modules/fsArtic...php?categoryid=1531&nocache=1#section_21441
Jeg håber i vil hjælpe mig med at vinde foto-konkurrencen.
På forhånd tak
ALLE kan stemme EN GANG, HVER DAG ind til og med onsdag den 17. august kl. 12.00
Om billedet kan jeg side at det er taget på FDF Landslejr 2011 til den store aftengudstjeneste med 15.000 deltagere. Der var deltager inddragelse og man kunne skrive en SMS til Gud, deraf navnet.
|
| |
|
HelligPeter 10. August 2011 kl. 21:03
|
Kommentaren er slettet af en moderator.
|
| |
|
Fotopetersen. 12. August 2011 kl. 17:45 Opdateret 12/Aug 17:46
|
 Personlig har jeg tit undret mig over at blive bedt om og stemme på bestemte billeder, for at fange mig, skulle du have bedt om og studere alle billeder, og derfra vurdere, men det har nok noget med min personlighed at gøre, altså det med at jeg selv vil drage mine beslutninger.
Alt for ofte ses konkurrencer vundet med relativt ringe fotos, grundet vindernes store netværker, snarere end billedernes kvaliteter.
Og sidst men ikke mindst så syntes jeg det er træls at skulle afgive alle de oplysninger blot for at stemme.
Og Thomas mine tanker omkring billedkvaliteten, går altså ikke på dit herværende billed, bare så det ikke misforstås.
|
| |
|
Therese Lodmahn 19. August 2011 kl. 12:49
Oprettet: August, 2011
|
 Fotopetersen har ret - det er uetisk og fedtspilleri at tigge stemmer
|
| |
|
Thomas Heie Nielsen 19. August 2011 kl. 13:13
|
 I har naturligvis ret til at have jeres mening.
Men da jeg i en mail fik af vide at mit billede var udvalgt til finalen, så skrev Lea Schøler Christensen redaktør for kristendom.dk og religion.dk to af Kristeligt Dagblads sider, at man var velkommen til at opfordre venner, familie m.m til at stemme på ens billede.Det var blot det jeg gjorde. Jeg brugte mit netværk, som alle andre sikert også har gjort.
Jeg ved ikke om i stemte eller om i stemte på mit billede. Det står naturligvis alle helt frit for om og hvem de evt. vil stemme på.
Jeg kan oplyse at jeg vandt foto konkurrencen.
To professionelle fotografer som beskæftiger sig med foto til dagligt har vurderet mit billede.
Søren Pagter, leder af fotojournalistuddannelsen på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole og Lars Bertelsen, selvstændig fotojournalist og vinder af årets pressefoto i 98/99 "er helt enige om, at læserne har fundet frem til den rigtige vinder".
”Det bedste billede har vundet. Det er det mest interessante. Jeg kan bedst lide billeder med mennesker, der befinder sig i deres egen virkelighed og ikke er stillet op. Spejderbilledet besidder en underspillet, intim ro. Troselementet er ikke udpenslet med tydelige symboler, og det kan jeg godt lide,” siger Søren Pagter.
Ifølge Lars Bertelsen er billedet med de sms’ende børn ”velkomponeret med et fint lys”.
”’SMS til Gud’ er det bedste billede. Det fungerer godt med neonstængerne, som lyser ansigterne op,” siger han og fortsætter:
”Reportagefotografi handler om at fortælle en historie, og det gør det her helt sikkert. Svagheden er, at det ikke umiddelbart visualiserer sammenhængen til troen. Det kunne lige så godt være far og mor, de sms’er til. Men her hjælper billedteksten os så. Jeg kan godt lide det.”
I kan læse hele artiklen her:
http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel...eskebilleder-fortaeller-de-bedste-historier
Skulle i have lyst, så kan i også læse en artikel om vinderen af fotokonkurrencen her:
http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel...eskebilleder-fortaeller-de-bedste-historier
|
| |
|
Therese Lodmahn 19. August 2011 kl. 13:14 Opdateret 19/Aug 13:18
Oprettet: August, 2011
|
 Din handlemåde, særligt efterfølgnede, giver mig kvalme og at en chef for kristendom.dk er enig med dig hjælper ikke.
Det var dråben - jeg melder mig ud af folkekirken - mine penge skal ikke gå til sådan noget.
|
| |
|
Fotopetersen. 19. August 2011 kl. 13:20
|
 Thomas dit billed er jo ikke dårligt, grunden til mit indlæg var at jeg personlig mener at billeder skal vurderes, måske endda anonymt, som vi er inde på herinde, det vil give 100% seriøse resultater.
Jeg mener da helt klart at den skal æres, som æres bør, det undrer mig da bare stadig hvis der findes personer, der har så lidt rygrad, at de stemmer blindt på en opfordring.
|
| |
|
Thomas Heie Nielsen 19. August 2011 kl. 13:45
|
 Therese, jeg kan oplyse dig om at Kristeligt Dagblad INTET har med folkekirken at gøre. Avisen behandler TRO - ETIK - EKSISTENS og behandler også emner inden for en lang række andre religioner og trossamfund.
Kristeligt Dagblad ejes af omkring 3000 aktionærer, hvoraf en stor del er læsere.
|
| |
|
Thomas Heie Nielsen 19. August 2011 kl. 13:51
|
 Fotopetersen "det undrer mig da bare stadig hvis der findes personer, der har så lidt rygrad, at de stemmer blindt på en opfordring".
Jeg har blot henledt folks opmærksomhed på at der er en fotokonkurrence, at jeg er med i finalen og at jeg mener at have et billede som et et besøg værd.
Det er jo det samme som ved et folketingsvalg. Der render alle politikerne jo rundt i ugevis og siger "stem på mig" med annoncer alle vejne.
Jeg benyttede blot muligheden for at oplyse om at der er en fotokonkurrence og at folk bør overveje at steme på mit billede.
Hvis en politiker stikker en folder i hånden på mig og siger "stem på mig", så behøver jeg jo ikke gøre det. Der frit valg!
|
| |
|
Fotopetersen. 19. August 2011 kl. 14:19
|
 Vi er enige Thomas.
Og tillykke med præmien, den var ikke helt ufortjent ;)
|
| |
|
Gert R. 19. August 2011 kl. 16:07
|
 Blander mig ikke i diskussionen ovenfor. Ønsker dig Tillykke med at dit billede vandt.
|
| |
|
Marius Ranch Kristensen 19. August 2011 kl. 16:37
Oprettet: February, 2011 Fra Kolding
|
 Tillykke med 1. førstepladsen.
Der er ikke noget forkert i, at man markedsfører sit foto/produkt. Det sker jo overalt hele tiden. Det er stadigvæk helt frivilligt om man vil stemme på et billede eller købe et produkt.
Personlig ville jeg aldrig selv være faldet over en fotokonkurrence i Kristligt Dagblad, uden at være blevet gjort opmærksom på den.
Mvh.
Marius
|
| |
|
Thomas Heie Nielsen 19. August 2011 kl. 17:08
|
 Jeg takker, både til Fotopetersen, Gert og Marius.
|
| |
|
Sofie Fedtspiller 19. August 2011 kl. 19:56
|
 Jeg synes også det er langt ude at en præst og voksenspejder ikke har mere moral end vi her ser. At han prøver at tørre det af på en medarbejder på kristendom.dk gør det endnu værre
Tjiggerlikkertjavtjavstempåminebilleder
|
| |
|
Thomas Heie Nielsen 19. August 2011 kl. 20:01
|
 Hvornår laver du en ny falsk profil "Sofie Fedtspiller"?
Suk ...
|
| |
|
Demander Charité 20. August 2011 kl. 18:21
|
Du er præst og voksenspejder.
Din moral er ikke eksisterende.
Når man går dig på klingen, så starter du op med at indrage andre i dine eskapader.
Du er en skændsel for den danske præstestand.
|
| |
|
Thomas Heie Nielsen 21. August 2011 kl. 15:08
|
 Nå så er du på banen igen, med en ny falsk profil. Hvad skal din næste profil hedde?
Du er en sørgelig skabning ... Håber du får den hjælp du har brug for.
BONUS INFO: Jeg er ikke præst.
|
| |
|
Jytte Larsen, Vollsmose Alle 10, 5240 Vollsmose 21. August 2011 kl. 20:20
|
 Kom nu Thomas - du er fængselspræst.
Jeg forstår godt du ikke vil være ved det.
Kun de mest håbløse får lov at arbejde i fængslet som præst.
Kan man ikke bruges andre steder, så kan man altid få job som fængselspræst - dine sognebørn kan jo ikke flygte fra dine eskapader..................
|
| |
|
Thomas Heie Nielsen 21. August 2011 kl. 20:44
|
 OMG ... du har VIRKELIGT brug for hjælp!
|
| |
|
OhMyGod 21. August 2011 kl. 21:36
|
 "OMG" - jo jo Thomas Heie Nielsen - kan du anbefale et sted jeg kan få hjælp?
|
| |
|
Thomas Heie Nielsen 21. August 2011 kl. 21:41
|
 NEJ - Men du kan jo prøve at stille dig et sted hvor der kommer rigtigt mange mennesker og så råbe "HJÆÆÆLP", og så se om det hjælper.
God fornøjelse ...
|
| |
|
Fotopetersen. 22. August 2011 kl. 09:58
|
 Nu sletter JEG krydst udfor notifikationer, når nogen kommenterer tråde jeg har deltaget i :(
|