PhotoShowOff

Auto log ind

PhotoShowOff handler om billeder. Her kan du uploade dine bedste billeder og få andres kritik og vurdering af dem og måske endda lære lidt fifs til et bedre billede. Det er gratis, underholdende og inspirerende.

Velbon kontra EuroActive Kategori: Fri debat

Lone A.
25. December 2011 kl. 16:07

Lone A.

Oprettet: October, 2010
Fra nordvest-sjælland

hejsa

Jeg har været så heldig at få et EuroActive EA1600 3-bensstativ i julegave. Og umiddelbart virker det til at være et ok stativ til pengene (ca. 500 kr).

Meen min mand havde faktisk købt et Velbon DF-60 3-benet stativ (ca samme pris). Ekspedienten har pakket et forkert stativ ind :(

Nu er spørgsmålet om Velbon er af bedre kvalitet end EuroActive?

Er der nogen der har nogen erfaringer med de to mærker, eller bedre endnu med de to stativer?

Glædelig jul til Jer alle :-)

Kh. Lone

John Ottesen
25. December 2011 kl. 23:09
Opdateret 25/Dec 23:15

John Ottesen

Oprettet: March, 2011
Fra 7900 Nykøbing M. Nordjylland

http://www.kamerashop.dk/product/activ-ea-1600-stativ-42581/

Hvis det er denne her, så har du vist fået et billigere stativ, end du har betalt for??

Her koster den ca. det samme: ca. 380 kr.
http://www.kamerashop.dk/product/velbon-df-60-fotostativ-45000060df/

Activ klarer en større belastning ca. 5 kg. men har en mindre max. højde.

Lone A.
26. December 2011 kl. 10:14

Lone A.

Fra nordvest-sjælland

Tak John. Prisen i fotoforretningen var den samme, altså 499,00 kr. for begge stativer.

Højden betyder ikke det store, da jeg ikke selv er så høj. Angående belastningen; så synes at det er en væsentlig forskel på 2 kg. Det taler til EuroActives fordel.

Men jeg er i tvivl om Velbon er en bedre kvalitet?

John Ottesen
26. December 2011 kl. 10:39

John Ottesen

Ja, det ved jeg ikke, har aldrig set EuroActives stativer!!
Jeg bruger Velbon kulfiber stativ.

Hamish McTorsk
26. December 2011 kl. 11:34

Hamish McTorsk

Oprettet: November, 2011
Fra Albertslund

Hej Lone,
Uanset hvad du gør skal du have orden i kvittering, fx. hvis du beslutter dig til at behold den EuroActive skal du ind og få din bon lavet om til den korrekt stativ, jeg tvivler på at din kvittering for en Velbon vil dæk evt. fejl på den EuroActive.

IMHO: Bytte din EuroActive til en Velbon.........

Lone A.
26. December 2011 kl. 13:30

Lone A.

Fra nordvest-sjælland

Tak Hamish.

Bonen er rigtig nok.

Der skete det at min mand stod i butikken og testede nogle stativer, hvorefter han valgte velbon´en. Ekspedienten gik ud på lageret for at hente én i kasse og tager en forkert. Herefter går han til kassen og scanner stregkoden og pakker stativet ind. Derfor ser min mand ikke at det er et forkert stativ.

Hvad betyder IMHO?

Hamish McTorsk
26. December 2011 kl. 13:50

Hamish McTorsk

Fra Albertslund

'IMHO' Betyder 'In my humble opinion' eller 'I min ydmyge mening' tror jeg dette er rigtig på Dansk :o)

Lone A.
26. December 2011 kl. 16:28

Lone A.

Fra nordvest-sjælland

Ok så gættede jeg rigtigt ;-) Må jeg spørge hvorfor du mener jeg skal bytte det ud?

Hamish McTorsk
26. December 2011 kl. 16:44

Hamish McTorsk

Fra Albertslund

Ganske enkelt fordi jeg syntes at Velbon's bygge kvalitet er bedre, en stativ (EuroActive EA1600) i denne prisklasse som påstå at den kan tage 5 kilo ville jeg nok holde mig fra......

Dette er kun men mening.........

Lone A.
26. December 2011 kl. 16:49

Lone A.

Fra nordvest-sjælland

Jamen det var jo den jeg bad om ;-)

Jeg har lige testet stativet igen, og jeg har taget mit tungeste kamera med det tungeste objektiv (mangler flashen som forhåbentligt lander i næste uge) og sat det på stativet. og der kommer kan jeg se noget ustabilitet der hvor jeg sætter kameraet fast på "skoen". Og det vejer altså ikke mere end 1800 gram. Så det med 5 kg holder desværre nok ikke.

Hamish McTorsk
26. December 2011 kl. 17:10

Hamish McTorsk

Fra Albertslund

Jeg bruger en 'Velbon Sherpa 803' som koster omk 1200kr og har en max belastning på 4 kilo og er meget stabil.
Stabilitet i et stativ er et 'must', især når mand er ude i feltet med nøget dyrt kamera udstyr på toppen.

Hilsen Hamish.

John Ottesen
26. December 2011 kl. 17:15
Opdateret 26/Dec 17:20

John Ottesen

Jeg ville også vælge Velbon.
Bruger selv, Velbon Sherpa PRO kulfiber.

Lone A.
27. December 2011 kl. 17:31

Lone A.

Fra nordvest-sjælland

Active vandt. Efter test af begge stativer, viste det sig at Active var meget mere stabilt end Velbon. I hvert fald de to modeller sat op mod hinanden. Det skal sige at det ikke var et Velbon 60 men en Velbon 888 (tror jeg det hed).

Dette stativ kan forhåbentligt holde et par år til jeg får råd til et noget bedre stativ ;-)

John Ottesen
27. December 2011 kl. 17:42

John Ottesen

http://www.youtube.com/watch?v=G4WSwClj7eg

Man skal altid vælge det, man selv synes bedst om!!

Skriv kommentar

Log ind påkrævet
Du skal være logget ind for at kunne bruge denne funktion.

Email

Adgangskode

Auto log ind
Benyt kun auto log ind på din egen private computer, da autologin fremover automatisk vil logge dig ind.

Opret profil
Glemt adgangskode?
Det kan du med en profil

­