PhotoShowOff

Auto log ind

PhotoShowOff handler om billeder. Her kan du uploade dine bedste billeder og få andres kritik og vurdering af dem og måske endda lære lidt fifs til et bedre billede. Det er gratis, underholdende og inspirerende.

Billedet havde vel ikke engang fået "5 tomler" her på Photo Showoff Kategori: Fri debat

Mikael Knøfler
18. November 2011 kl. 14:04

Mikael Knøfler

Oprettet: April, 2010
Fra Jyderup

Verdens dyreste billede solgt på auktion for 23 mio. kr.!!!!!

http://www.bt.dk/udland/det-her-er-verdens-dyreste-fotoMan undres!

Gert R.
18. November 2011 kl. 15:20
Opdateret 18/Nov 15:20

Ja jeg deler din undren. Men omvendt, når folk er villige til at betale l..t på dåse, er alt vel muligt?

Verner Madsen
20. November 2011 kl. 14:49

Verner Madsen

Oprettet: October, 2011

Hej.
Det må man sige, ville nok selv være i tvivl om jeg ville have det hængende på væggen.
Mvh Verner.

TVB PHOTO
21. November 2011 kl. 13:00

TVB PHOTO

Oprettet: December, 2010
Fra Aros

I mine øjne, er sammenhængen mellem pris og billede absurd. Jeg ser ikke, hvor i billedet, prisen kan retfærdiggøres. Det er måske endnu et ekseksempel på noget pseudointellektuelt, fortænkt, der er gået selvsving i.
Billedet af billedet, er forøvrigt heller ikke godt.

Hamish McTorsk
23. November 2011 kl. 11:16

Hamish McTorsk

Oprettet: November, 2011
Fra Albertslund

En billed er værd hvad en køber vil betal.

Billed er joh en 'Gursky', en mester i 'large format'

Hvis du har lyst kan du se en ½ timers dokumentere om Andreas Gursky
http://vimeo.com/17692722
Til slutning handler filmen netop om den famøse billed......

Claus Jensen
28. November 2011 kl. 19:09

Claus Jensen

Oprettet: October, 2010
Fra Frederikshavn

Man må da sige at det er en sindsyg pris for et billede

Kim Vester Boll
2. December 2011 kl. 21:48

Kim Vester Boll

Oprettet: April, 2011
Fra Nordvestjylland

#3 Enig

Mette Müller
3. December 2011 kl. 12:34

Mette Müller

Oprettet: January, 2011
Fra Holstebro

"Billedet havde vel ikke engang fået "5 tomler" her på Photo Showoff"

Hm.... Nu er det vel ikke Photoshowoff, der sætter standarden for hvornår noget er godt eller ej. Og der er åbenbart en der vil betale så meget.

Iøvrigt googlede jeg ham lige, og synes hans billeder ser meget spændende ud.

TVB PHOTO
3. December 2011 kl. 12:43

TVB PHOTO

Fra Aros

Du har ret, Mette. PSO sætter ikke standarden for, hvad der er godt og mindre godt. Jeg tror, at folk, incl. undertegnede, reagerer mest på forholdet mellem billedet og prisen. Er penge ikke et issue, og vil man eje et billede som dette, så fred med det.

Kim Vester Boll
3. December 2011 kl. 12:47

Kim Vester Boll

Fra Nordvestjylland

Selv om man så har pengene mener jeg alligevel at fornuften er sat ud og snobberiet sat ind i tilfælde som dette.

TVB PHOTO
3. December 2011 kl. 12:55
Opdateret 3/Dec 12:56

TVB PHOTO

Fra Aros

Jeg er tilbøjelig til at give dig ret. Men igen... Den enkle, må bruge sine penge (hvis de da er der) som vedkommende lyster. It's a free world. For nogle, i hvert fald.

Mette Müller
4. December 2011 kl. 00:29

Mette Müller

Oprettet: January, 2011
Fra Holstebro

Jamen, det er da forfærdelig mange penge, men ikke i kunstverdenen - malerier og skulpturer sælges for meget mere. Jeg forstår heller ikke en sådan pris, men sådan er der så meget... Topfodboldspilleres lønninger fx er jo også ret vilde.

Det var mere kommentaren om hvad billedet ville få af tomler her, jeg reagerer på. Jeg synes han lyder til at være en spændende kunstner...

Kim Vester Boll
4. December 2011 kl. 10:42

Kim Vester Boll

Fra Nordvestjylland

Jeg citerer Her fra BT: "ved første øjekast ser det dyre foto temmelig kedeligt ud"
Auktionshusets salgstekst: "en dramatisk og dybtgående refleksion af menneskets eksistens og vores forhold til natur på nippet af det 21. århundrede".

Ja, verden vil bedrages og der går mange mennesker rundt på denne jord med en træls tekst på ryggen .)

TVB PHOTO
4. December 2011 kl. 11:29

TVB PHOTO

Fra Aros

Gætter på, at teksten, du tænker på, er det der på oldgræsk betyder privatperson :o) "Kejserens Nye Klæder" er et fremragende satirisk eventyr :o)

Mikael Knøfler
6. December 2011 kl. 11:40

Mikael Knøfler

Fra Jyderup

Mette M m.fl. ... Min kommentar om at billedet formentlig ikke ville få 5 tomler her var ikke for at fortælle at "tomler" her på PSO er ensbetydende med kvalitet/gode billeder. De fleste her kan nok se at et stort antal tomler oftest kun fortæller at vedkommende har mange "venner" her! - Meningen var blot min vurdering af at dette "fantastiske" billede formentlig slet ikke ville blive "set og anerkendt" på et site som her. For mig er billedet helt ordinært - uspændende - ligegyldigt - kedeligt motiv - og kan heller ikke se at teknikken skulle være særlig.

Sagt på en anden måde føler jeg mig overbevist om at hvis jeg var kommet hjem med et billede som her efter en fototur, ja så var billedet blevet slettet ved gennemgangen af mine billeder!

Mikael Knøfler
6. December 2011 kl. 11:42

Mikael Knøfler

Fra Jyderup

- men fred være med at der findes mennesker som vil betale en stor sum for det!

TVB PHOTO
6. December 2011 kl. 12:55

TVB PHOTO

Fra Aros

Helt enig i dine betragtninger, Mikael.

Skriv kommentar

Log ind påkrævet
Du skal være logget ind for at kunne bruge denne funktion.

Email

Adgangskode

Auto log ind
Benyt kun auto log ind på din egen private computer, da autologin fremover automatisk vil logge dig ind.

Opret profil
Glemt adgangskode?
Det kan du med en profil

­