|
Hamish McTorsk 3. February 2012 kl. 14:12
Oprettet: November, 2011 Fra Albertslund
|
 Har bare lyst til at dele en meget smuk Skotske sang med jer.
Den hedder....
Fhir a' Bhàta med Karen Matheson & Capercaillie
http://www.youtube.com/watch?v=A5muVg_ZWek
Intet med fotografering at gør...............
Sangen hedder på Dansk 'Færgemanden'
Tekst:
Fhir a'bhàta, na ho ro eile
Mo shoraigh slàn leat 's gach àit'an téid thu
Is tric mi 'sealltainn o'n chnoc a's àirde
Dh'fheuch am faic mi fear a'bhàta
An tig thu an-diùigh no'n tig thu a-màireach?
'S mur tig thu idir gur truagh a tà mi
Tha mo chridhe-sa briste, brùite
'S tric na deòir a'ruith o m'shùilean
An tig thu a-nochd no'm bi mo dhúil riut
No'n dùin mi'n dorus le osna thùrsaich?
|
| |
|
kennet nielsen 3. February 2012 kl. 14:27
Oprettet: January, 2011 Fra 5610
|
|
| |
|
Stephen Fenstov 3. February 2012 kl. 14:45
Oprettet: October, 2011 Fra 2000 F
|
 Fin idé med en dele tråd. :o)
Få nogle år siden faldt jeg tilfældigt over Cibelle og er sidenhen blevet ret begejstret for hendes musik.
Denne video var min introduktion til hende. Det er et Tom Waits nummer, men det bliver det ikke dårligere af. :o)
http://www.youtube.com/watch?v=0yPMdWxSxUg
|
| |
|
Hamish McTorsk 3. February 2012 kl. 14:50
|
 Ja Kennet,
Hun synger som en Fugle der er flygtet fra et bur.......
Loreena, med sin smukke stemme har bevæget mig ved mange lejligheder.
|
| |
|
Hamish McTorsk 3. February 2012 kl. 14:54
|
 Stephen,
Jeg har aldrig hørt om hende før, jeg kan godt lide hendes 'Bossa Nova' stil
og hun har en fantastisk stemme.
|
| |
|
kennet nielsen 3. February 2012 kl. 15:06
|
 Hamish man kan godt side og falde helt hen i staver med den sang du lage ind nu har jeg lige hørt den et par gange den er virkelig flot
|
| |
|
Hamish McTorsk 3. February 2012 kl. 15:16
|
 Kennet.......
Hvis du mener 'Fhir en 'Bhàta' så jeg kan forstå dig, det er en af de smukkeste sange fra Skotland.
Her er Karen Matheson igen med lidt af en typisk 'Jam Session'
Chuir m'Athair Mise Dha'n Taigh Charraideach
http://www.youtube.com/watch?v=Dd_tMOHteas
|
| |
|
kennet nielsen 3. February 2012 kl. 15:20
|
 kan man andet en sige hun suger kanon flot ...
|
| |
|
Hamish McTorsk 3. February 2012 kl. 15:22
|
|
| |
|
Thomas Heie Nielsen 3. February 2012 kl. 15:33 Opdateret 3/Feb 15:33
Oprettet: April, 2011 Fra København
|
 Undskyld at jeg lige kommer med et surt opstød.
Men hvad er det næste vi skal dele? Strikkeopskrifter? Madopskrifter?
Er der her en fotoside eller et musik site?
Jeg er bare lidt nervøs for at det pludselig spreder sig og siden vælter i alt muligt som IKKE har med foto at gøre.
Det her musik-deleri kan i gøre på facebook eller andre lign. steder.
|
| |
|
Hamish McTorsk 3. February 2012 kl. 15:39
|
 Thomas,
dette tråd er placeret i 'Fri Debat' underfortsået at 'Fri Debat' betyder netop dette, men jeg ønsker ikke at fornærme nogen, så jeg vil afstå.
Hilsen .... Hamish
|
| |
|
Stephen Fenstov 3. February 2012 kl. 15:48
|
Nå Nå, hvem har tisset på din sukkermad?
Nu er der jo ingen som siger at det udelukkende er musik som skal deles, det kunne jo liges så godt være en video om hvordan man fotograferer i snevejr eller lignende.
Men beklager meget at vi prøver at få lidt liv på siden og et større engagement generelt. Skal nok lade være med at ytre mig om noget som helst som ikke har med foto at gøre. :o((
|
| |
|
Fotopetersen. 3. February 2012 kl. 15:50
|
 Jeg foreslår at man åbner Hamish´s skønne nummer, og herefter en side til, hvor man samtidig kikker på de billeder der siger en noget.
Uanset om det er en fotoside eller ej, skader sådan lyd absolut ikke, og hvorfor skal det være så surt.
|
| |
|
kennet nielsen 3. February 2012 kl. 15:53
|
 musik kan man også få inspiration af til og tager billeder af man bare sige jelling festival eller tønder festival
|
| |
|
Fotopetersen. 3. February 2012 kl. 15:55
|
 #12 ;-)
|
| |
|
Thomas Heie Nielsen 3. February 2012 kl. 16:00
|
 Jeg er helt med på at denne tråd ligger under emnet "Fri debat". Men jeg må stadig henvise til at dette er et foto site, som i sikkert er bekendt med.
"PhotoShowOff handler om billeder. Her kan du uploade dine bedste billeder og få andres kritik og vurdering af dem og måske endda lære lidt fifs til et bedre billede. Det er gratis, underholdende og inspirerende", står der på forsiden.
Jeg har ikke spor imod at man deler indhold, billeder, videoer, links, tips og triks og gode råd og har lange og spændende debatter, så længe det handler om foto.
Denne tråd handler udelukkende om musik og har intet med foto at gøre. Det er altså ikke måden at få liv i et foto site på, ved at begynde at blande alt mulig irrelevant ind på siden. På den måde kommer der blot mere "støj på linien" og flere vil forlade siden.
Når jeg logger ind på dette site, så er det fordi jeg er intresseret i foto og ønsker at dele mine billeder til kritik og kommentarer og lade mig blive inspireret af andres billeder.
|
| |
|
Fotopetersen. 3. February 2012 kl. 16:06
|
 Lige et billed der passer til musikken ;)
|
| |
|
kennet nielsen 3. February 2012 kl. 16:08
|
 Thomas så er det man frit kan vælge imellem de emner som man har lyst til og svare på .. også sidder jeg da og får lyst til og tage til skotland igen når man høre denne dejlige musik men skal jeg derop denne gang bliver det med kamera .... ;)
|
| |
|
Stephen Fenstov 3. February 2012 kl. 16:11 Opdateret 3/Feb 16:11
|
Nu er tråden altså kun 2 timer gammel og der er kommet 4 links til musik.
Desuden er du jo ikke nødvendigvis tvunget til at klikke på linket.
Men siden du kun ønsker videoer om fotografering kan du få følgende link:
http://www.theis.dk/fotograf/behind-the-scenes-video-mode-fotografering/
All art constantly aspires towards the condition of music.
Walter Pater
(1839–1894)
|
| |
|
Hamish McTorsk 3. February 2012 kl. 16:16
|
 Jeg kun ønskede at dele noget, som jeg syntes var smuk, Skotland har mange musikalske stilarter, og ikke kun Sækkepibe, Runrig og The Macallmas, ikke at der er noget galt med dem.
Jeg tror, jeg bliver nødt til at gøre noget mere arbejde på min egen foto hjemmeside og forum så jeg kan invitere venner over til en melodi eller to mens de kigger på billeder.
Som jeg sagde tidligere, 'jeg ønsker ikke at fornærme nogen'
Tak for alle de suportive kommentarer og tak for flaget Keld :o)
Hilsen ... Hamish
|
| |
|
Thomas Heie Nielsen 3. February 2012 kl. 16:25
|
 Jeg er helt med på at jeg bare kan fravælge at klikke på og læse sådan en tråd som denne, og jeg har da på intet tidspunkt klikket på nogle af jeres links.
Men dette ER altså et foto site og det nytter ikke noget hvis folk begynder at blande alt mulig andet ind på siden. Folks andre hobbies som musik, bagning, madlavning, strik og sygning, hunde, heste, kaniner, traktorer, biler, modeljernbaner, camping, stavgang og hvad ved jeg hører altså ikke hjemme på denne side.
Hvis den slags breder sig, så bliver det jo for alvor svært/umuligt at finde det man kommer efter, hvis man skal sortere i alle mulige komplet irrelevante indlæg og debatter, som INTET har med foto at gøre.
Kan i ikke bare holde jeres dejlige hobbier et andet sted?
Respekter venligst at dette her er et foto site. (og man må GERNE dele videoer og links til andre sider, så længe det er noget der har med foto at gøre)
|
| |
|
Stephen Fenstov 3. February 2012 kl. 16:26
|
 Og det er også fint Hamish, det er bare trist at der skal være kvæulanter imellem. Jeg takker i hvert fald for et par numre som jeg ikke har hørt tidligere. Meget af mit billedkiggeri foregår netop til musik, i mange tilfælde, hvis det drejer sig om serier, kan jeg endog finde noget dejligt som passer til billederne.
Men i stedet for at vi sidder her og diskuterer dette, synes jeg at PhotoShowOff måske burde komme med en udmelding om hvad der er i orden her på fri debat delen.
|
| |
|
Thomas Heie Nielsen 3. February 2012 kl. 16:27
|
 Er man kværulant fordi man er uenig?
|
| |
|
kennet nielsen 3. February 2012 kl. 16:29
|
 Hamish det er altid rart med en melodi mens man sidder her og tænker og leger med billeder så blive ved med det ... og tak for det
|
| |
|
Stephen Fenstov 3. February 2012 kl. 16:30
|
 Du har din mening og jeg har min. Men som sagt, det må være op til PSO at udkomme med noget vedr. retningslinier.
|
| |
|
Thomas Heie Nielsen 3. February 2012 kl. 16:32
|
 Jeg syns det er en meget dårlig debatstil at angribe en anden debbatør og kalde vedkommende for kværulant, blot fordi man har en anden mening og fordi man er i stand til at argumentere for sine holdninger.
|
| |
|
Fotopetersen. 3. February 2012 kl. 16:37
|
 Jeg ser egentlig ikke noget større problem her, som man er inde på kan man jo lade linket ligge, og så er den ikke længere.
Alternativt kan dem der syntes det er ude af trit, jo passende lave nogle fotorelevante indlæg som modvægt.
|
| |
|
Marius Ranch Kristensen 3. February 2012 kl. 16:42
Oprettet: February, 2011 Fra Kolding
|
 Det var dog noget usandsynligt godt musik. Tak fordi I deler med os andre.
To klik så har man godt musik i ørene. Et klik mere så er man tilbage på fotosiden og musikken kører videre.
Bliv endelig ved.
Mvh.
Marius
|
| |
|
Kim Vester Boll 3. February 2012 kl. 17:17
Oprettet: April, 2011 Fra Nordvestjylland
|
 Keeeep on the lovely linking. I like it. Og så er det da lidt hyggeligt at vi kommer hinanden ved også på andre måder.
|
| |
|
kennet nielsen 3. February 2012 kl. 17:31
|
 kim det kan simplethen ikke siges bedre som crem ole ville have sagt det
I LIKE IT
|
| |
|
Eva 4. February 2012 kl. 00:41 Opdateret 4/Feb 00:43
Oprettet: January, 2011 Fra Silkeborg opland
|
 "Fri debat
Her kan du deltage i snakken om alt mellem himmel og jord. Også ting som ikke er et billede"
Sådan lyder overskriften på denne kategori i forum.
Den kunne også have heddet "Off Topic", "Sludrehjørnet", "Rodekassen", "Ditten og Datten " og meget andet..
Og "Fri debat" eller et andet givent navn, dækker over en kategori til alt det der ikke lige hidrører under sidens hovedemne.
En kategori som jeg vil påstå, at 99,9 % af samtlige emnebaserede internetfora er udstyret med.
Og så står det jo frit for, at vælge at blive væk fra den kategori hvis man er så emnefikseret, at man helst ikke tåler andet indhold debatteret, end (for siden her) noget fotorelateret.
|
| |
|
Stephen Fenstov 4. February 2012 kl. 22:13
|
|
| |
|
Hamish McTorsk 5. February 2012 kl. 06:33
|
 Tak Stephen,
jeg har nu startede min eget foto forum..... :o)
|
| |
|
kennet nielsen 5. February 2012 kl. 07:23
|
 nu sidder jeg lige og lytter til noget af det musik Hamish har lagt op på hans nye forum jeg mener iden grad det er fotorelaterende ...
det super fedt Hamish
|
| |
|
Lone A. 5. February 2012 kl. 08:15
Oprettet: October, 2010 Fra nordvest-sjælland
|
 Men hvor er det ærgeligt at man er nødt til at starte et andet forum, når man har et lige ved hånden her.
Jeg synes det er befriende hvis man kan blande tingene lidt.
|
| |
|
kennet nielsen 5. February 2012 kl. 10:18
|
 Nu det med og dele er der nogen der kender det man har købt noget og man går og venter som en lille dreng som venter på julemanden ...her er det så bare posten
hvor er det dog dejligt man kan være lidt barnlig uden rigtig og være det.. nu var det den linse som kim vester boll smed et link på som jeg går og venter på jeg syntes deeeeeeer så langt tid til på tirsdag
|
| |
|
Arne Strange Nielsen 5. February 2012 kl. 10:19
Oprettet: September, 2010 Fra Aarhus C.
|
 Smukt og dejlig musik Hamish, bare synd der er nogle der ikke ved hvad fri debat betyder, og dermed ødelægge et godt initiativ.
|
| |
|
Marius Ranch Kristensen 5. February 2012 kl. 10:51
|
 Hov hov, skal vi ikke lige slå koldt vand i blodet.
Thomas har givet udtryk for sin mening (som jeg er helt uenig i), men dermed han har vel ikke ødelagt noget som helst her på siden. Foreløbig står han også helt alene med sin kritik af denne tråd.
Fri debat betyder vel også, at man har lov til at være uenig uden at blive dømt ude af det gode selskab.
|
| |
|
Lone A. 5. February 2012 kl. 10:54
|
 Ja du har ret Marius :-)
|
| |
|
Hamish McTorsk 5. February 2012 kl. 11:04
|
 Det er ikke på grund af denne tråd, som jeg startede mit forum, jeg faktisk begyndte at bygge det to dage, før denne tråd startede.
Ja, Thomas har ret til sin mening og ret til at udtrykke det, det er hvad debatterer handler om.
|
| |
|
Lone A. 5. February 2012 kl. 11:05
|
 Ok så misforstod jeg det Hamish :-)
|
| |
|
Hamish McTorsk 5. February 2012 kl. 11:08
|
 No problems Lone :o)
|
| |
|
MonaS 6. February 2012 kl. 10:58
Oprettet: November, 2010 Fra Rudersdal 2840
|

MIN MENING :-)
God musik kan rumme mange billeder, lige som en god bog også kan det. Hvis man er åben for det, naturligvis.
Tak Hamish- jeg er glad for at du vil dele din muskioplevelse med os.
|
| |
|
TVB PHOTO 7. February 2012 kl. 10:04
Oprettet: December, 2010 Fra Aros
|
 Skønt nummer, Hamish. Og der er ikke så langt fra foto til musik (eller omvendt) som man umiddelbart skulle tro.
|
| |
|
Ulla Lippert Andersen 7. February 2012 kl. 12:37
Oprettet: September, 2010 Fra Bjerringbro
|
 Helt enig med Tommy :-) Dejligt nummer at se billeder til... tak Hamish:-)
|
| |
|
Hamish McTorsk 7. February 2012 kl. 12:58
|
|
| |
|
Thomas Bjerre 7. February 2012 kl. 14:17
Oprettet: March, 2011 Fra Århus
|
 Tak for en masse gode links i denne tråd :-) som Mona er inde på så kan man "se billeder" i mange ting.. og musik som det der er blevet linket til i denne tråd, kan bestemt virke meget inspirerende på mig.
Er helt på rene med at alle har ret til at ha' deres mening.. men synes ikke denne tråd bør være en debat om det er "i orden" at skrive om andet end foto.. den Tråd kan Thomas H. jo evt. selv starte her på siden og så kan vi diskutere det der.
|
| |
|
TVB PHOTO 7. February 2012 kl. 14:51
|
 Nu har jeg læst Thomas' indlæg, og reaktionerne på det. I mine øjne, har Hamish blot givet udtryk for lidt begejstring, og det er 100% i orden, for mit vedkommende. Det korrekt, at PSO er et fotosite, og ikke et musiksite. Alt andet lige, giver det lidt mere social substans, hvis man ind imellem kan have disse off topics, hvor man kan dele emner, der ellers kan have interesse, eller man slet og ret blot har lyst til at dele en begejstring/passion med dem, man kender herinde. Mange sites, har lignende off topic forums, bl. a. diverse pokersites, og der er der ingen problemer. For min skyld, må folk gerne dele mad og strikkeopskrifter e.c.t. herinde, sålænge det ikke bliver under mine billeder. Fred med det. Kan det knytte folk sammen, så tjener det et godt formål.
Jeg nævner i mit første indlæg, at afstanden mellem foto og musik ikke er så stor som man umiddelbart skulle tro, og der kan ind imellem skabes en fusion. Foto og musik, kan ofte være to sider af samme sag, og det er ikke tilfældigt, at begrebet komposition indgår i begge. Dette billede, burde understrege pointen.
Oprindeligt sunget af Tony Benet, og blev senere et stort hit for Bobby Vinton. David Lynch lavede senere filmen af samme navn. Her er titlen grafisk omsat til noget visuelt:
|
| |
|
TVB PHOTO 7. February 2012 kl. 14:58
|
 At jeg så ikke forstår et kuk af lyrikken i den sang Hamish her delt, er en helt anden sag :o) Det må være keltisk.
|
| |
|
Hamish McTorsk 7. February 2012 kl. 15:12 Opdateret 7/Feb 15:19
|
|
| |
|
TVB PHOTO 7. February 2012 kl. 15:14
|
 Aha... Okay... Jeg kender kun skotsk fra Sean Connery og gruppen Texas :o)
|
| |
|
Kim Vester Boll 7. February 2012 kl. 15:22
|
 "One ping Only!"
|
| |
|
TVB PHOTO 7. February 2012 kl. 15:30
|
 "Shaken -not stirred".
|
| |
|
Hamish McTorsk 7. February 2012 kl. 15:37
|
 No no no Tommy, it's 'Shaken not shtirred' :-)
|
| |
|
TVB PHOTO 7. February 2012 kl. 15:43 Opdateret 7/Feb 15:51
|
 He he... :o)
|
| |
|
Marina Mansachs Poulsen 8. February 2012 kl. 22:07
Oprettet: January, 2012 Fra Køge
|
 Første gang jeg læser tråden. Her kunne være et hyggeligt hjørne med god musik, gode billeder, god litteratur og blandede meninger.
Tak til Hamish for at smide musik på :) Gode gamle Mary Black, she is sooo luv'li ;)
|
| |
|
Hamish McTorsk 9. February 2012 kl. 09:01
|
 How right you are Marina :o)
|
| |
|
TVB PHOTO 9. February 2012 kl. 10:11 Opdateret 9/Feb 10:16
|
|
| |
|
Hamish McTorsk 9. February 2012 kl. 13:29
|
|
| |
|
TVB PHOTO 9. February 2012 kl. 13:29 Opdateret 9/Feb 13:30
|
 Ohh shit... LOL! :o) Stevie... One of the greats ;o)
|
| |
|
Inga 9. February 2012 kl. 16:57
Oprettet: April, 2011 Fra Hindsholm, Fyn
|
 Hurra for Hamish - hurra for, at der findes kreative og medmenneskelige mennesker, som gider interesserer sig for andre mennesker - navlepilleri.. vi gør dette samfund til små egoistiske individer - se mig, hør mig..
Nu jeg er her, så mener jeg også, at nogle (ingen navne) oploader billeder - taber imod roser og ikke selv gider bruge tid på andre eller kun få - jeg ved godt, at det kræver tid - og at jeg bruger altfor meget tid her - måske fordi foto fylder meget i mit liv efterhånden..
Venlig hilsen Inga
|
| |
|
Marina Mansachs Poulsen 9. February 2012 kl. 18:41
|
 Inga - kan man bruge for megen tid på fotos ???? Eller musik ????
Synes det er i orden, at folk bruger PSO forskelligt.
Synes det er i orden, hvis nogle ikke har noget at sige. Synes, at det er i orden, hvis nogle har noget at sige.
Synes, det ville være super bedst, hvis der blevet givet ris og roser til alle fotos. Men måske bruger vi ikke dette sted på samme vis ?
Elsker at se andres billeder og lære af dem også - især lærende, hvis der er både ris og roser til billedet !
Og så lidt god musik til, tak for det !
|
| |
|
MonaS 10. February 2012 kl. 09:03
|
|
| |
|
Marina Mansachs Poulsen 10. February 2012 kl. 09:07
|
 uuuh tak, Mona - jeg har et stort, stort hjerte for opera :)
|
| |
|
Stephen Fenstov 10. February 2012 kl. 22:39
|
|
| |
|
Kim Vester Boll 11. February 2012 kl. 11:32
|
|
| |
|
TVB PHOTO 11. February 2012 kl. 12:44
|
 Efter den video på tuben, har de fået masser af gigs. Fed drummer :o)
|
| |
|
TVB PHOTO 11. February 2012 kl. 12:47
|
|
| |
|
Kim Vester Boll 11. February 2012 kl. 13:00
|
 Sej lille fyr....men også irriterende god.
|
| |
|
TVB PHOTO 11. February 2012 kl. 15:03 Opdateret 11/Feb 15:10
|
|
| |
|
Hamish McTorsk 11. February 2012 kl. 15:24
|
|
| |
|
TVB PHOTO 11. February 2012 kl. 15:26 Opdateret 11/Feb 15:27
|
 Ohh yeah... That would be nice!!! :oP Kikker link nu ;o)
En ældre optagelse, men han er ikke desto mindre god :o)
|
| |
|
Kim Vester Boll 11. February 2012 kl. 17:31
|
 V-drums er nu fede med en kvinde som Didi bagved! Måske vi skulle overveje at skifte.
|
| |
|
Stephen Fenstov 12. February 2012 kl. 11:46
|
|
| |
|
TVB PHOTO 12. February 2012 kl. 12:18
|
 #73: Jeg holder mig til el-øksen, men det er meget fristende! De trommer er temmelig fede. Og de koster sikkert spidsen af en jetjager! :o)
Kikker lige linket, Stephen :o)
|
| |
|
TVB PHOTO 12. February 2012 kl. 12:20 Opdateret 12/Feb 12:21
|
 Hold da helt kæft...! Hun har edermame stemmen! Og en af mine favorit operaer, oven i købet.
|
| |
|
MonaS 12. February 2012 kl. 14:29
|
 # 74
Hold da op- imponerende.
|
| |
|
Hamish McTorsk 13. February 2012 kl. 10:26
|
 Har lavet en animations film ude af en billed som jeg fandt på nettet.
Billed er tilknyttet.
Jeg har lagt en meget smuk stykke Keltisk musik i filmen som hedder
'The Dragon's Breath'
Historien er en eventyr som hedder 'The Childe Rowland' af Robert Browning som han skrevet i 1855.........
Dette er min første animations film som kun være bedre.
http://youtu.be/h0G5XBVxSbs
|
| |
|
Hamish McTorsk 13. February 2012 kl. 10:27
|
 Oops glemt at tilknytte billed
|
| |
|
TVB PHOTO 13. February 2012 kl. 10:30
|
 En drage med dårlig ånde... Den må ses og høres :o)
|
| |
|
TVB PHOTO 13. February 2012 kl. 10:36
|
 Dejligt nummer, og lækker animation.
|
| |
|
TVB PHOTO 13. February 2012 kl. 10:42
|
|
| |
|
Hamish McTorsk 13. February 2012 kl. 13:29
|
 *lol*, I don't think I will be coming to one of your party's *lol*
|
| |
|
TVB PHOTO 13. February 2012 kl. 18:54
|
 LOL!!! :oP
|
| |
|
TVB PHOTO 18. February 2012 kl. 16:33 Opdateret 18/Feb 16:34
|
|
| |
|
kennet nielsen 18. February 2012 kl. 16:48
|
 TVB hvordan kunne du ---gg---
|
| |
|
TVB PHOTO 18. February 2012 kl. 16:50
|
 Ha ha ha... :oP Det er en genial cover version :o)
|
| |
|
Kim Vester Boll 18. February 2012 kl. 16:51
|
 Wyhaaa
|
| |
|
Marius Ranch Kristensen 18. February 2012 kl. 16:51
|
 Herligt, der blev jeg lige 30 år yngre.
|
| |
|
TVB PHOTO 18. February 2012 kl. 16:56
|
 Det bliver ikke mindre sjovt, når den svenske kok kommer på :o)
|
| |
|
kennet nielsen 18. February 2012 kl. 20:35
|
|
| |
|
TVB PHOTO 18. February 2012 kl. 23:43
|
 De to gamle gnavpotter, er forrygende :o)
|
| |
|
Stephen Fenstov 19. February 2012 kl. 11:31
|
|
| |
|
Hamish McTorsk 19. February 2012 kl. 11:47
|
|
| |
|
TVB PHOTO 20. February 2012 kl. 04:21
|
|
| |
|
Marius Ranch Kristensen 20. February 2012 kl. 22:04
|
 Jeg har meget nemmere ved at koncentrer mig om musikken, når det er Ian Anderson, som er på videoen ;)
De to damers musik bliver nok heller ikke spillet om 30 år.
|
| |
|
TVB PHOTO 21. February 2012 kl. 03:45
|
 Det bliver de næppe, Marius :o) Faktisk er jeg heller ikke vild med nummeret, men videoen er meget god, synes jeg :oP Der skal også drilles lidt ;o)
|
| |
|
Marius Ranch Kristensen 21. February 2012 kl. 07:46
|
 #97Helt enig.
|
| |
|
Jonas 'Stokke' 21. February 2012 kl. 14:08
Oprettet: September, 2011 Fra Østjylland
|
 Nu vil jeg altså også komme med en mening.
Gary Levox har fra første stund sunget sig ind i min sjæl.
Lige en stemme for mig hvertfald.
Han er forsanger i bandet Rascal Flatts, som lavede "Life is a highway" til animationsfilmen "Biler" ;-)
Dette er dog en sang der rører mig dybere:
http://www.youtube.com/watch?v=2MTSBcvI9DI&ob=av2e
|
| |
|
TVB PHOTO 21. February 2012 kl. 15:21
|
 Ganske godt nummer, Jonas. Soft country style. Udemærket.
|
| |
|
TVB PHOTO 21. February 2012 kl. 15:34
|
 Man kan hurtigt blive sat i bås (og bliver det ofte) fordi man spiller og underviser speed metal. Det har intet med virkeligheden at gøre. Jeg er næsten lige så begejstret for den klassiske genre. Og speed-metal indeholder klassiske elementer, i et stort omfang.
De fleste kender dette nummer, som er blandt favoritterne. Egentlig skrevet til klaver. Men spilles det af en virtuoso på harpen, er det næsten endnu bedre. Utrolig flot præstation:
http://www.youtube.com/watch?v=evI-sCxYM3Y
|
| |
|
Stephen Fenstov 21. February 2012 kl. 20:06 Opdateret 21/Feb 20:09
|
 Hele dagen har jeg haft en gammel russisk traver kørende inde i mit hoved. Søgte lige på den og fandt den + en bonus melodi.
Det må i øvrigt have været en stor oplevelse for russerne / finnerne at overvære denne koncert.
http://www.youtube.com/watch?v=gw_kfVhun-o
|
| |
|
Marius Ranch Kristensen 21. February 2012 kl. 20:15
|
 Får pludselig lyst til en vodka :)
|
| |
|
TVB PHOTO 22. February 2012 kl. 16:01
|
|
| |
|
Hamish McTorsk 22. February 2012 kl. 16:06
|
 Og jeg GENTAGE #83 *lol'
|
| |
|
TVB PHOTO 22. February 2012 kl. 16:07
|
 Hva' Fa'en, Hamish...! Du kan hverken lide rock eller westerns!!! LOL!!! :oP
|
| |
|
Hamish McTorsk 22. February 2012 kl. 16:11 Opdateret 22/Feb 16:12
|
 he he he he :o)
Give dig tid til at lytte til den hele af dette her......
Gerry Douglass på Dobro sammen med Union Station, en fantastisk nummer.
Den blive MEGET livligt..................
http://www.youtube.com/watch?v=3NtKnFGAfbM
|
| |
|
TVB PHOTO 22. February 2012 kl. 16:12 Opdateret 22/Feb 16:16
|
 Nah... Ved ikke rigtig... Okay, da :o)
Udemærket spillet. Jeg er dog mere til Yngwie Malmsteen m.f. ;o) Men så vil du jo ikke komme til festen! :oP
|
| |
|
Hamish McTorsk 22. February 2012 kl. 16:21
|
 Jada
|
| |
|
Hamish McTorsk 22. February 2012 kl. 16:24
|
|
| |
|
TVB PHOTO 22. February 2012 kl. 16:25
|
 Lyt lige til den smukke harpe (#101). Det må være lige dig ;o) I ain't kidding! :o)
|
| |
|
Hamish McTorsk 22. February 2012 kl. 16:34
|
 I know, I listned and it's good........
Here is Wishbone Ash i en live concert fra The Marquee in London, jeg har selv optrådt på dette scene i den 70er, en fantastisk spillested og en ACE lead guitarist.
http://www.youtube.com/watch?v=biG5CNlu3dM
|
| |
|
TVB PHOTO 22. February 2012 kl. 16:35
|
 Wishbone Ass... Gotta hear that! LOL! ;o) Just kidding :o)
|
| |
|
Hamish McTorsk 22. February 2012 kl. 17:11
|
 A tough looking group of bikers was riding when one saw a woman about to jump off a bridge, so they stopped.
The leader, a big burly man, gets off his bike and said: "What are you doing?"
"I'm going to commit suicide," she replied.
While he didn't want to appear insensitive, he didn't want
to miss an opportunity either, so he asked: "Well, before
you jump, why don't you give me a kiss?"
So she did... And it was a long, deep, lingering kiss.
After she'd finished, the biker said, "Wow! That was the best
kiss I've ever had! That's a real talent you are wasting. You could
be famous. Why in the world would you want to commit suicide?"
"My parents don't like me dressing up like a girl........"
|
| |
|
Jonas 'Stokke' 22. February 2012 kl. 17:45
Oprettet: September, 2011 Fra Østjylland
|
 114#
Damen bad mig dæmpe mig efter den ... *GG*
|
| |
|
Kim Vester Boll 22. February 2012 kl. 20:19
|
|
| |
|
TVB PHOTO 23. February 2012 kl. 01:20
|
 Jep! Han er utrolig god.
|
| |
|
Marius Ranch Kristensen 23. February 2012 kl. 12:51
|
|
| |
|
Stephen Fenstov 18. March 2012 kl. 04:42
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 20. March 2012 kl. 02:49 Opdateret 20/Mar 02:50
Oprettet: November, 2011 Fra kbh. ø
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 20. March 2012 kl. 21:23
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 21. March 2012 kl. 02:56 Opdateret 21/Mar 02:58
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 22. March 2012 kl. 01:46 Opdateret 22/Mar 01:49
|
|
| |
|
TVB PHOTO 24. March 2012 kl. 02:30
|
 Der er måske, for mit vedkommende, en antydning af genkendelse. Det er et 100% hippienummer :o) Og det er tilsyneladende en kopi af en kopi af en kopi... af et mastertape :o)
Nu er det tid til noget med lidt mere hår på :o)
http://www.youtube.com/watch?v=h3ADektyDhM
|
| |
|
Allan Dønkjær 24. March 2012 kl. 02:41 Opdateret 24/Mar 02:42
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 24. March 2012 kl. 02:45
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 24. March 2012 kl. 02:50
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 24. March 2012 kl. 02:55
|
|
| |
|
TVB PHOTO 24. March 2012 kl. 03:05
|
 Hold da helt kæft...! Rolig nu, du gamle :o) Lytter ;o)
|
| |
|
Allan Dønkjær 24. March 2012 kl. 03:07
|
|
| |
|
TVB PHOTO 24. March 2012 kl. 03:09
|
 Det var en blandet stil :o) "Face To Face" er fed.
|
| |
|
Allan Dønkjær 24. March 2012 kl. 03:09
|
 nå jeg skal i seng nu mens du lytter , kan du sove godt godnat vi kører videre i morgen !?
|
| |
|
TVB PHOTO 24. March 2012 kl. 03:10
|
 Yeah... Det gør vi nok :o)
|
| |
|
TVB PHOTO 24. March 2012 kl. 05:18
|
|
| |
|
Kim Vester Boll 24. March 2012 kl. 09:55
|
 #128 FEEEEEDT
|
| |
|
Kim Vester Boll 24. March 2012 kl. 10:00
|
 Har lige lyst til at dele dette: Jeg har s.. lige fået fat i en billet til Metallica i Horsens.
|
| |
|
TVB PHOTO 24. March 2012 kl. 10:47
|
 He he he... Fedt! :o)
|
| |
|
Allan Dønkjær 24. March 2012 kl. 19:33
|
 det kan nok være hun blev luftet her , og så for at slutte af med en " Lilli model ", det virker voldsomt på mig !
jeg er helt forpustet !pyh ha ! du gamle !........køn klang i stemmen !
|
| |
|
Allan Dønkjær 24. March 2012 kl. 19:36
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 24. March 2012 kl. 19:46 Opdateret 24/Mar 19:47
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 24. March 2012 kl. 21:07
|
 jeg ville godt opleve Beyonce og Tom Waits synge duet det kunne være rigtig flot Tom er jo super til ballader , de har begge nogle kvaliter at byde på , Tom har før lavet duetter med kvinder , det lød godt , men så skulle hun ha den " lilli model " på der så det gir noget kontrast det kunne vi sikkert godt få Tom med på ?
|
| |
|
Allan Dønkjær 25. March 2012 kl. 03:49
|
 ham her må i lige se han er en af mine trommespiller helte , ham har jeg oplevet i mountmartre i 90erne
hvor han spillede sammen med min ynglings gruppe siden slut 60erne " OREGON " det er lige mig det musik !
men her spiller han en solo så hatten passer, han kravler rundt på gulvet !han er super !
http://www.youtube.com/watch?v=yWz74J1_olg
kh Allan !
|
| |
|
Allan Dønkjær 25. March 2012 kl. 04:39
|
 der kommer lige en mer , CODONA dem holder jeg meget de har lavet 3 lp som er kommet på cder de er dejlige frie i deres stil ! de mangler tabla spilleren Collin Walcot som gik hen og døde lige pludselig , han var osse tabla og sitar spiller i gruppen Oregon http://www.youtube.com/watch?v=kgDuDJQl3aA&feature=related
|
| |
|
Allan Dønkjær 25. March 2012 kl. 17:53
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 25. March 2012 kl. 18:00
|
|
| |
|
Hamish McTorsk 25. March 2012 kl. 18:04
|
 Her er en til dig Allan.
Anoushka Shankar, datter af Ravi Shankar og søster til Norah Jones.
Har selv lært at spil Sitar i begyndelse af 70er, var 2 år i Indien.
http://youtu.be/8CnhcGpmH9Y - ENJOY :o)
|
| |
|
Allan Dønkjær 25. March 2012 kl. 18:14
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 25. March 2012 kl. 18:58 Opdateret 25/Mar 18:59
|
 tak skal du ha Hamish ! ja hun er ferm til det ! jeg kender hende godt ! hendes far oplevede jeg i 70erne
hvor han spillede til Roskilde festtival , han ville ikke starte før alle folk holdt op med at ryge ! det var en
stor oplevelse da han gik igang og solen skinnede ! spiller du stadig sitar ? havde du en god tur til indien ?
Malicorne var jeg inde og se i mountmartra i kbh i 70erne det var en meget smukt concert !
http://www.youtube.com/watch?v=ob7HGfpUAxk&feature=related
det er da en hyggelig side du har sat igang her !
|
| |
|
Allan Dønkjær 25. March 2012 kl. 19:20
|
 det var nu i 80erne nu når jeg tænker efter !
|
| |
|
Hamish McTorsk 25. March 2012 kl. 19:22
|
 Jeg er godt nok imponerede over at du kender Malicorne, en af min yndlings Fransk grupper, kender du måske den Interkeltic Festival som løber over 14 i Lorient, Bretagne ??
Nej jeg spiller ikke Sitar mere men da jeg var i Indien fik en dele undervisning fra Ananda Shankar, nevø til Ravi, som var bedste kendt for hans interpretationer af western rock musik.
Indien var er STOR oplevelse for mig dengang med mange op og nedetur, en meget lang historie :o)
Her er lidt guf til dig..... Pierre Bensoussan, som er en sand mester i brug af
DADGAG modal open tuning, jeg bruger DADGAG tit, den er en meget versatile tuning og passer rigtig godt til keltisk musik.
http://youtu.be/zzU98dg8laY
|
| |
|
Hamish McTorsk 25. March 2012 kl. 19:43 Opdateret 25/Mar 19:44
|
|
| |
|
TVB PHOTO 25. March 2012 kl. 19:49
|
|
| |
|
Hamish McTorsk 25. March 2012 kl. 19:56
|
 Nope, still wont be coming to da party :o)
|
| |
|
TVB PHOTO 25. March 2012 kl. 19:58 Opdateret 25/Mar 19:59
|
|
| |
|
Hamish McTorsk 25. March 2012 kl. 20:07
|
 Well, hvis du invitere lana I might just consider crossing the bridge, or take the ferry, in fact, if you invite her as well I will be there like a shot out of a Kalashnikov :o)
|
| |
|
TVB PHOTO 25. March 2012 kl. 20:09
|
 I'll properly arrange af shoot with her! :o)
|
| |
|
Hamish McTorsk 25. March 2012 kl. 20:18
|
 On my way..............:-)
|
| |
|
TVB PHOTO 25. March 2012 kl. 20:20
|
 Yeah... You can be my wingman anytime :o)
|
| |
|
sack 25. March 2012 kl. 21:50
Oprettet: February, 2011
|
|
| |
|
TVB PHOTO 25. March 2012 kl. 23:00 Opdateret 25/Mar 23:00
|
 Yeah... Now we are talkin' :o) Den har jeg spillet flere gange, end jeg har tal på :o) Fedt nummer. "The Boys Are Back In Town" er også blandt favoritterne :o)
|
| |
|
Kim Vester Boll 25. March 2012 kl. 23:17
|
 Nemlig
|
| |
|
Allan Dønkjær 26. March 2012 kl. 01:59
|
 ja ham har jeg en lp med (pierre) som jeg købte i 70erne det er skønt at høre igen .
og Andy kender jeg osse godt de er virkelige skrappe de to , jeg kan godt li når han spiller harpe guitar ! flot
instrument !
festivallen kender jeg ikke , men jeg har en fransk ven som bor i Bretagne igennem ham lærte jeg Malicorne at
kende ! først hørte jeg Pierre de granoble som de hed først !det var da tider!
fine stemninger på guitaren!
jeg ville vise denne på et tidspunkt og det er da oplagt nu http://www.youtube.com/watch?v=lNzIhPp6T_s&feature=related
|
| |
|
Allan Dønkjær 26. March 2012 kl. 02:04
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 26. March 2012 kl. 02:07
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 26. March 2012 kl. 02:24
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 26. March 2012 kl. 02:26
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 26. March 2012 kl. 03:33
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 26. March 2012 kl. 03:40
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 26. March 2012 kl. 13:57
|
|
| |
|
TVB PHOTO 26. March 2012 kl. 14:01
|
 Det er da helt vildt, som du spam'er denne tråd til, gamle svinger! Slap dog lidt af, så vi andre også kan være her! :oP
Driller bare ;o) LOL!
|
| |
|
Allan Dønkjær 26. March 2012 kl. 14:31
|
 der sker jo ikke så meget her , så jeg syntes lige jeg ville bidrage lidt !
fik du set den sidste jeg sendte ind , det er da nogle flotte portrætter syntes jeg , det kan være du tar noget til
dig hen ad vejen , der er noget spændene pynt her du gamle !
|
| |
|
TVB PHOTO 26. March 2012 kl. 14:53
|
 Bidrage LIDT! LOL! Jeg driller bare, gamle dreng :oP Det er gode links :o)
|
| |
|
Allan Dønkjær 26. March 2012 kl. 14:59 Opdateret 26/Mar 15:01
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 26. March 2012 kl. 15:07
|
|
| |
|
TVB PHOTO 26. March 2012 kl. 15:24
|
 Det skulle være den indre kraft, som kineserne kalde qi. Videoen kan jo godt være fake alligevel. Man bør tro på meget, men tvivle på alt :o)
Nå, men jeg har konstateret, at der er ALT for lidt rock og speed i din tilværelse, Allan -så her er en video, der dækker det ene af de to nævnte områder. Lyt lige til det fede skrig fra Yamaha'ens motor! :o)
http://www.youtube.com/watch?v=eyeVTdItd6I
|
| |
|
Kim Vester Boll 26. March 2012 kl. 15:45
|
 Allan dog, har du ikke spist dine piller i dag? .)
|
| |
|
TVB PHOTO 26. March 2012 kl. 15:45
|
 Du blev så tavs...? Går det for hurtigt? :oP N. B. Lyden fra en sådan motor, er også musik ;o)
|
| |
|
Allan Dønkjær 26. March 2012 kl. 15:46
|
 ja hold da kæft man , det var da nogle rigtige vild mænd de her ,er det dine venner? jeg kan godt forstå han har taget nr pladen af her ! jeg har spillet en del rock det er hårdt i længden , for det er ret begrænset syntes jeg fri form er lige mig i den intuitive fusions verden ! og så har jeg kørt velo solex scooter og 2CW CITROEN det er rigeligt til mig nu kører jeg kun cykel !!!
|
| |
|
TVB PHOTO 26. March 2012 kl. 15:52
|
 Kører selv cykel nu om dage, men har kørt road racing :o) Biken sidder stadig i blodet, og det rykker i mig, hver gang det bliver forår. Skulle jeg vinde i lotto (det sker nok ikke) så ville der omgående stå en R1 hos mig! :o) Iøvrigt havde jeg også en Velo, for 4 år siden. Kort. Jeg malede den i sort (det var den i forvejen, dog) og gul, så den lignede en arrig hveps :o) En hveps uden brod, kan man sige. Solgte den til en mand, der vejede lidt over de 100 KG, og den kunne knap slæbe ham, da han kørte med den. LOL! :o)
|
| |
|
Lone A. 26. March 2012 kl. 16:55
|
 .
|
| |
|
Lone A. 26. March 2012 kl. 16:55
|
 .
|
| |
|
TVB PHOTO 26. March 2012 kl. 16:57
|
 Det er nok din korteste kommentar til dato, Lone! :o)
|
| |
|
Lone A. 26. March 2012 kl. 17:10
|
 jeg prøvede blot at undgå at få notifikationer om denne tråd :-)
Regnede egentligt med at jeg kunne slette min kommentar efterfølgende, men det lod sig ikke gøre :-)
|
| |
|
Lone A. 26. March 2012 kl. 17:11
|
 Selv om jeg sletter fluebenet forneden, ændrer den det når jeg trykker gem? Nogen der kan hjælpe mig??
|
| |
|
TVB PHOTO 26. March 2012 kl. 17:18
|
 Ignorer notifikationen, når den indløber. Det er nok det bedste, du kan gøre, so far.
|
| |
|
Allan Dønkjær 26. March 2012 kl. 20:34
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 26. March 2012 kl. 20:37
|
|
| |
|
TVB PHOTO 26. March 2012 kl. 20:44
|
 Må indrømme, at jeg personligt foretrækker regulær musik, fremfor denne kaotiske anarkisme på tastaturet :o) En koncert på en time med ham -hvis han da kan fylde en time ud- ville give mig en alvorlig hovedpine :oP
Den anden video, har du lagt på tidligere, du gamle :o)
|
| |
|
Allan Dønkjær 26. March 2012 kl. 20:50
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 26. March 2012 kl. 20:56 Opdateret 26/Mar 20:58
|
 Sun Ra spiller almindeligvis med sit afrikanske big band , det her er bare en solo ,så vi kan se hans talent !?
han kan godt spille ordenlig men opfindssomt !
ham er der ingen der kan styre ! prøv lige at se nogle af hans ting !
|
| |
|
TVB PHOTO 26. March 2012 kl. 21:07
|
 Will do :o)
|
| |
|
Allan Dønkjær 26. March 2012 kl. 23:08
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 26. March 2012 kl. 23:22
|
|
| |
|
TVB PHOTO 26. March 2012 kl. 23:24
|
 LOL! :o) Hvis det er festen -så er festen forbi :oP
|
| |
|
Allan Dønkjær 26. March 2012 kl. 23:26
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 26. March 2012 kl. 23:31
|
|
| |
|
TVB PHOTO 26. March 2012 kl. 23:32
|
 Det er fedt nok :o)
|
| |
|
TVB PHOTO 26. March 2012 kl. 23:37
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 26. March 2012 kl. 23:48
|
|
| |
|
TVB PHOTO 26. March 2012 kl. 23:51
|
 Fødselsdagsgæsterne går snart, og så vil jeg lytte nærmere, ol' timer :o)
|
| |
|
Allan Dønkjær 27. March 2012 kl. 02:18 Opdateret 27/Mar 02:20
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 27. March 2012 kl. 02:33
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 27. March 2012 kl. 02:55 Opdateret 27/Mar 02:56
|
 så fandt jeg lige en fra min ungdom i 60erne dem holdt jeg meget af , og gør det stadig ,osse været til concerter
med dem , Bert Jansh er lige død , og John Renbourn har noget sammen med Robin Williamson fra
Incredible string band , de hygger sig sammen på deres gamle dage og har meget travlt ,også hver for sig
osse http://www.youtube.com/watch?v=QqtnLFMDRdg&feature=related
|
| |
|
Allan Dønkjær 27. March 2012 kl. 15:28
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 27. March 2012 kl. 15:30
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 27. March 2012 kl. 15:43
|
|
| |
|
TVB PHOTO 27. March 2012 kl. 15:43
|
 Er lige på job, ol' timer :o) Men andre, kan jo lige nyde dine links :o)
|
| |
|
Allan Dønkjær 28. March 2012 kl. 00:47
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 28. March 2012 kl. 00:56
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 28. March 2012 kl. 01:44 Opdateret 28/Mar 01:45
|
 her er et par stykker fra en koncert jeg var til i 1972 videoen er fra den ,med The Grateful dead det var
super ,de spillede i 6 timer mens deres koner og kærester og børn og venner hyggede om dem og lavede varme
drikke på blus oppe på scenen det var stort, hele salen var prop fyldt med hippier det var i tivolis koncert sal !
http://www.youtube.com/watch?v=vPNgjA4i6gM
det her nr er til minde om Jerry Garcia som døde for nogle år tilbage !
http://www.youtube.com/watch?v=7HTcet_BgYM&feature=related
|
| |
|
Allan Dønkjær 28. March 2012 kl. 02:35 Opdateret 28/Mar 02:42
|
 Hasse Levy har lavet det her nummer da han spillede i" steppeulvene " han spillede osse sammen William Skotte
Olsen i en gruppe de kaldte" Green grass" hvor de lavede et par plader ,og meget senere sidst i 70erne kom jeg
til at spille sammen med ham: Hasse på banjo og sang ,Lisbeth på guitar og sang, Carsten på mandolin og sang
Iben på violin og mig Allan på violin ! vi spillede i baggårdene i en tid og på strøget en jule aftens dag , det var
rigtig koldt den dag , jeg kan huske at jeg spillede med vander på violinen !det var i en tid hvor man havde
forbudt folk at spille i gårdene i mange år ,og det var vi jo opvoksede med ,så det savnede vi jo gevaldigt
så måtte vi jo gå igang ! skønne klange og meget forskellige i alle de gårde vi spillede i det var inde omkring
St.Kongens gade kvateret vi øvede i nummer 108 St. Kongens gade hyggeligt sted !
Hasse boede i brumleby og har været med til at optage nogle af sine numre på en båndoptager sammen med
en ven kan fås på cd hos Tømmer Claus " Karma Music osse" Green grass i Ålborg " på cd !
Hasse var en rigtig hygge fyr , han døde i 90erne det er til minde om Hasse og noget fra hans liv her på
jorden !
kærlig hilsen Allan Dønkjær !
Hasse synger her:
http://www.youtube.com/watch?v=hLdAiS0u7...0BD7431EDFB353&index=174&feature=plpp_video
der findes en video til dette nummer som jeg har set i DR radio !
|
| |
|
Allan Dønkjær 28. March 2012 kl. 12:56 Opdateret 28/Mar 12:57
|
 det var nu i 1989 han døde , cden hedder Hasses sange !
|
| |
|
TVB PHOTO 28. March 2012 kl. 12:58
|
 Du er mere aktiv her, end på billederne. LOL! :oP
|
| |
|
Kim Vester Boll 28. March 2012 kl. 13:01
|
 Han går da helt amok, fedt. Gode link imellem. Og Lone får en notifikation hver gang! Spændende hvornår vi når #300.
|
| |
|
TVB PHOTO 28. March 2012 kl. 13:04
|
 Med den aktivitet -meget snart! :oP
|
| |
|
TVB PHOTO 28. March 2012 kl. 13:06
|
|
| |
|
Stephen Fenstov 28. March 2012 kl. 15:00
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 28. March 2012 kl. 20:00 Opdateret 28/Mar 20:08
|
 meget imponerende ræve jagt du gamle !
|
| |
|
Allan Dønkjær 28. March 2012 kl. 20:09
|
 super smukke billeder Stephen ! jer er helt paf !
|
| |
|
Stephen Fenstov 29. March 2012 kl. 01:00
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 29. March 2012 kl. 01:15
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 29. March 2012 kl. 01:25
|
|
| |
|
TVB PHOTO 29. March 2012 kl. 01:26
|
 Ingen tvivl om, hvad Jackie's fremtid skal være. Smuk stemme. Absolut kontrol.
|
| |
|
Allan Dønkjær 29. March 2012 kl. 01:28
|
|
| |
|
TVB PHOTO 29. March 2012 kl. 01:31
|
 Tom er en gammel kending :o) Waltzing Matilda er en favorit.
|
| |
|
Allan Dønkjær 29. March 2012 kl. 01:48
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 29. March 2012 kl. 01:59
|
 ja det er en rigtig god sang !, jeg mener jeg har hørt at de er opkaldt efter vores Matilde ( lange Lone )fra Kim larsens nr" det er en kold tid som vi lever i alle går rundt og fryser " det er hende der spiller violin der osse i fyn
er fin ! da han var i Danmark hyggede de sig sammen , jeg mener hun er "vædder" og han er "skytte " det er et godt mats !
|
| |
|
Allan Dønkjær 29. March 2012 kl. 02:01
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 29. March 2012 kl. 02:11
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 29. March 2012 kl. 02:22
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 29. March 2012 kl. 02:48
|
 Doc Watson og David Grisman betyder meget for mig da jeg selv spiller mandolin jeg elsker bluegrass stilen !
jeg kan osse godt li den helt frie form , faktisk al slags musik , bare jeg kan få lov til at tolke det på min måde
jeg har inproviseret i mange år med elektrisk og akustisk musik , men lige nu holder jeg en pause og har kastet
mig fotoen det er jeg osse glad for" jammer" lidt i ny og næ hvis lejeligheden byder sig , det er jo sjovt at spille
musik !
https://www.youtube.com/watch?v=QaJXotr1cAk&feature=related
|
| |
|
Marius Ranch Kristensen 3. April 2012 kl. 13:59
|
|
| |
|
TVB PHOTO 3. April 2012 kl. 14:02
|
 Sådan Marius! :o)
|
| |
|
Allan Dønkjær 3. April 2012 kl. 16:50
|
 ja hun er god til den dans !
|
| |
|
Kim Vester Boll 3. April 2012 kl. 16:51
|
 Det er godt!
|
| |
|
Allan Dønkjær 3. April 2012 kl. 17:59
|
|
| |
|
Stephen Fenstov 3. April 2012 kl. 21:41
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 4. April 2012 kl. 00:53
|
 dem var jeg til koncert medi 70erne , jeg havde lige fået en elektrisk violin og Jean var mit store idol ,
fantastisk koncert i Falkoner , de havde sat dem her til at spille først, det var dem jeg kom for at høre !
og bag efter spillede Wishbone Ash ! ,det var en rigtigt uheldig sammensætning det var ikke godt , for da de første
havde spillet gik det halve af salen for det var en super oplevelse http://www.youtube.com/watch?v=6qAMLSlg0Uc
|
| |
|
Allan Dønkjær 4. April 2012 kl. 01:05
|
|
| |
|
Thomas Bjerre 4. April 2012 kl. 05:52
Oprettet: March, 2011 Fra Århus
|
|
| |
|
Marius Ranch Kristensen 4. April 2012 kl. 09:44
|
 Der ramte du guld Thomas.
Fantastiske Neil Young ligger meget højt på min top 10.
En anden af de gamle drenge, som har lavet meget forskelligt musik, er Van Morrison. Her er han med en af de bedre sange: "Days Like This".
http://www.youtube.com/watch?v=BteIwbKU_iQ
|
| |
|
Allan Dønkjær 4. April 2012 kl. 19:30
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 4. April 2012 kl. 19:36
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 4. April 2012 kl. 19:43 Opdateret 4/Apr 19:44
|
 var til koncert med de to på det kgl.teater gamle scene det var super !
|
| |
|
Allan Dønkjær 5. April 2012 kl. 01:46
|
|
| |
|
Stephen Fenstov 5. April 2012 kl. 02:50
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 5. April 2012 kl. 12:16 Opdateret 5/Apr 12:17
|
 smukt , ja han er god Stephen , ham dyrkede jeg osse lidt i gamle dage !
|
| |
|
TVB PHOTO 5. April 2012 kl. 13:10
|
 Marcus er absolut blandt de bedste. Han får en del ud af sit instrument. Fede sager.
|
| |
|
Marius Ranch Kristensen 6. April 2012 kl. 09:46
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 21. May 2012 kl. 12:56
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 22. May 2012 kl. 00:41
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 22. May 2012 kl. 00:46
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 22. May 2012 kl. 00:56
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 22. May 2012 kl. 01:02
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 22. May 2012 kl. 01:11
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 22. May 2012 kl. 01:18
|
 sådan en her har jeg fået af en gammel ven , men den skal først samles , den er helt skilt ad og så i alm format
den har en smuk klang , den minder meget om den mandolin jeg ellers spiller på bortset fra kassens størelse
http://www.youtube.com/watch?v=pC-49GnjdTE
|
| |
|
Allan Dønkjær 22. May 2012 kl. 01:20
|
 jeg tror det kan holde til natten , ellers må vi ha noget mere på !?
|
| |
|
TVB PHOTO 22. May 2012 kl. 01:29
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 22. May 2012 kl. 01:49 Opdateret 22/May 01:53
|
 ja han er nu go , flot guitar spil ,jeg sidder lige og lakerer(dupper )min bas guitar som er magen til hendes samme farve bare
en Ibanez jazz bas fra 70erne som jeg har købt billigt af en ven !
|
| |
|
Stephen Fenstov 22. May 2012 kl. 14:30
|
|
| |
|
TVB PHOTO 22. May 2012 kl. 21:51
|
|
| |
|
Allan Dønkjær 23. May 2012 kl. 00:03
|
 jeg er helt vild i varmen med Loving spoonfull , jeg hører dem jævnlig , dejlig musik !
|
| |
|
Allan Dønkjær 23. May 2012 kl. 02:38
|
|