PhotoShowOff

Auto log ind

PhotoShowOff handler om billeder. Her kan du uploade dine bedste billeder og få andres kritik og vurdering af dem og måske endda lære lidt fifs til et bedre billede. Det er gratis, underholdende og inspirerende.

Busy Kategori: Kameraer

Erik Schou
24. April 2011 kl. 07:09

Erik Schou

Oprettet: February, 2011

Hej, håber nogle kan hjælpe. Var ved stranden med mit nye kamera Canon 7d og extern flash (trådløs) og syntes det tog lang tid for kameraet (ca 5-10 sek) at blive klar efter et skud, hvor det skrev busy, men det er måske bare sådan når man bruger trådløs flash?

MG
24. April 2011 kl. 16:19

MG

Oprettet: January, 2011
Fra Nordsjællland

Kunne det tænkes at dit kamera prøver at fortælle dig at flashen ikke er fuldt opladet? Min eksterne flash er mellem 5 og 7,5 sekunder om at blive helt klar til næste skud.

Erik Schou
24. April 2011 kl. 16:26

Erik Schou

Der var fuld power på batterierne men det skal åbentbart tage den tid, afstanden var måske også for stor for syntes ikke der er nogle problemer når flsshen er håndholdt tæt på kameraet.

Martin
28. April 2011 kl. 13:35

Martin

Fra Nykøbing Sjælland

Hey :)
Bruger du den nyeste firmware? Det løser problemet for nogen..
Her er en tråd med folk der har samme problem.
http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=770892

Problemet findes både på 7D og 60D.
De fleste mener det er en slags beskyttelse for flashen i kameraet ikke skal brænde af hvis man bruger den for meget..
Løsningerne i tråden, hvis ny firmware ikke virker, er:
1. Prøv en ST-E2 i stedet
2. Prøv en 580EX som master i stedet
3. Brug RF triggers i stedet.

PocketWizards TT1 og TT5 har også ETTL, og der er ingen problemer med dem :)

/Martin

Erik Schou
28. April 2011 kl. 14:51

Erik Schou

Hej Martin,
Tak for dit link, tror ikke lige jeg tør kaste mig ud i opdateringens kunst, tror løsningen er et af de andre forslag du kom med, skal så nok lige spare lidt op.
Hilsen Erik.

Martin
28. April 2011 kl. 16:10

Martin

Fra Nykøbing Sjælland

Hvis du ikke har behov for ETTL så kan du for 499,- få et sæt cactus v4 triggere hos kamerahuset.dk :)
Men det kan godt være lidt vanskeligt uden ettl så hvis du ikke vil være tvunget til at køre manuelt, vil du nok blive gladest for en gang pocketwizard.. også selvom de er lidt dyrere :)

/Martin

Poul Hansnæs
28. April 2011 kl. 21:18

Poul Hansnæs

Oprettet: September, 2010

Skyport er også en mulighed som jeg er rigtig glad for både uden og indendørs... Alternativ til ETTL er at rykke flashstativet eller skrue lidt ned

Skriv kommentar

Log ind påkrævet
Du skal være logget ind for at kunne bruge denne funktion.

Email

Adgangskode

Auto log ind
Benyt kun auto log ind på din egen private computer, da autologin fremover automatisk vil logge dig ind.

Opret profil
Glemt adgangskode?
Det kan du med en profil

­