PhotoShowOff

Auto log ind

PhotoShowOff handler om billeder. Her kan du uploade dine bedste billeder og få andres kritik og vurdering af dem og måske endda lære lidt fifs til et bedre billede. Det er gratis, underholdende og inspirerende.

Eye-Fi hukommelseskort Kategori: Kameraer

Morten Leon Nielsen
25. April 2011 kl. 10:15

Morten Leon Nielsen

Oprettet: April, 2011
Fra Silkeborg

Hej Photo Showoff-folk,

Jeg er ny her på siden, så tilgiv mig hvis det er noget I har diskuteret tusind gange allerede. Jeg har søgt på emnet herinde, men fik ikke noget resultat.

Jeg overvejer at købe et af de (virker det til) populære orange Eye-Fi memorycards til mit spejlreflekskamera, men da skrivehastigheden aldrig oplyses tøver jeg lidt. Hvad er jeres erfaringer med dette kort?

Funktionaliteten er jo ellers i top med WiFi overførsel, geotagging (godt nok via WPS) og Direct Mode/endless memory, som gør, at billeder i nærheden af iPhone eller iPad også kan bruge disses hukommelse til at lagre på.

Men virker skidtet? :)

Mvh,
Morten

Morten Leon Nielsen
25. April 2011 kl. 10:40

Morten Leon Nielsen

Fra Silkeborg

Jeg vil i øvrigt gerne foreslå en forumkategori der kunne hedde Kameratilbehør, hvor alt andet end objektiver kunne diskuteres. Fx mit emne, tasker, stativer, batteri, pleje, gode tilbud, magasiner/bøger etc.

Morten Trolle
25. April 2011 kl. 15:17

Morten Trolle

Oprettet: November, 2009

Hej Morten,

Kræver det ikke en jailbroken iPhone/iPad at kunne bruge Eye-Fi med iOS platformen?

Jeg er også selv nysgerrig på det - synes det er genialt, hvis det ellers kan kører uden problemer på iOS platformen uden jailbreak.

Morten Leon Nielsen
25. April 2011 kl. 16:19

Morten Leon Nielsen

Fra Silkeborg

Jeg har ikke prøvet det - men nej, der er forskellige typer af Eye-Fi kortene og der er kommet en app, så man skal ikke jailbreake.

Der er fire forskellige slags tilgængelig i Danmark lige p.t. Den almindelige Pro, et Connect og så to der tilbyder geotagging (via WPS dog) kaldet Geo og Explorer. Og så er der et femte på vej, som henvender sig specielt til mobile enheder, som de kalder Mobile.

Men så vidt jeg har kunnet læse, så udgår Geo og Explorer og Pro har fået samme geotagging egenskaber. Alle kort skulle i øvrigt også fungere sammen med iOS app'en - kortet skal bare sættes til Direct Mode. Og det er billederne i fuld version den overfører til iPhone/iPad, så når du går hjem og syncer med iTunes ryger billederne ind på Mac'en. Pro er dog eneste der kan klare RAW filer.

Systemet er endda så smart, at der er i USA er lavet aftaler med WiFi hotspot-steder (fx Starbuck) om upload af billederne til diverse tjenester; Facebook, Flickr, Picasa og MobileMe. Det kunne være fedt med sådan en aftale i Danmark også!

Skriv kommentar

Log ind påkrævet
Du skal være logget ind for at kunne bruge denne funktion.

Email

Adgangskode

Auto log ind
Benyt kun auto log ind på din egen private computer, da autologin fremover automatisk vil logge dig ind.

Opret profil
Glemt adgangskode?
Det kan du med en profil

­