PhotoShowOff

Auto log ind

PhotoShowOff handler om billeder. Her kan du uploade dine bedste billeder og få andres kritik og vurdering af dem og måske endda lære lidt fifs til et bedre billede. Det er gratis, underholdende og inspirerende.

Hvilket kamera?? Kategori: Kameraer

RBSphoto
8. July 2011 kl. 10:13

RBSphoto

Oprettet: June, 2011
Fra Jylland og Sjælland

Jeg har gået og kigget på et nyt kamera, og var i Fotoforretning og høre.
Og han snakkede om til mit forbrug ( Makro og Billeder af dyr, genrelt ting i bevægelse) var der:

Nikon d3100

Nikon d5100

Jeg har selv kigget på Canon Eos 550D og Canon Eos 60D, er meget til 60D'eren men kender faktisk ikke noget til Nikon..

Så hvad ville I anbefale? hvad er godt og hvad er skidt?

MvH
Rikke ( Ribos)

Marius Ranch Kristensen
8. July 2011 kl. 10:22

Marius Ranch Kristensen

Oprettet: February, 2011
Fra Kolding

Pas nu på, at du ikke starter en religionskrig mellem Nikon- og Canontilhængere.
Jeg kender ikke de nævnte typer, men mit råd vil være, at du prøver at have kameraerne i hånden. Den der føles mest "rigtig" køber du. Derefter skraber du alle de penge sammen, som du overhovedet kan og køber et ordentlig objektiv (skarptegnede og lysstærkt).

Mvh.
Marius

Anvo
8. July 2011 kl. 10:40

Jeg er meget enig med Marius i #2. Jeg tror ikke, du går forkert af hverken et Canon eller et Nikon.

John Ottesen
8. July 2011 kl. 11:43

John Ottesen

Oprettet: March, 2011
Fra 7900 Nykøbing M. Nordjylland

Ikke for at lave krig, mellem de forskellige mærker men, Prøv at gå ind i en butik og se og holde på et Sony a55.
I følge flere test, skulle det være det hurtigst fokuserende kamera i øjeblikket.
Også på videoområdet.

Om det prismæssigt svarer til de andre nævnte, ved jeg ikke?

Poul Hansnæs
8. July 2011 kl. 12:58
Opdateret 8/Jul 12:59

Poul Hansnæs

Oprettet: September, 2010

Ganske kort.... Prøv at holde Canon 60D og forestille dig at du skal fotografere noget helt nede ved jorden... Slå skærmen ud og .... Køb skidtet for det er et hamrende skidegodt kamera med den ekstra fordel der er ved den drejelige skærm...

Og se så de anbefalinger der står i min profil... om Objektiv valg

Fotopetersen.
8. July 2011 kl. 13:34

Det hele drejer sig om hvad du syntes ligger godt i dine hænder, og i sidste ende er det et spørgsmål om at lære og bruge det man har, altfor tit ser man eksempler på folk, der ikke har sat sig ind i brugen af sagerne, og så er det hele lige fedt.

Eva
8. July 2011 kl. 15:23

Eva

Oprettet: January, 2011
Fra Silkeborg opland

Enig med Poul Hansnæs..et kamera med skærm der kan drejes ud, slår de andre med flere længder, og især til makrobilleder og dyr, hvor det ofte er en fordel at komme ned i jordhøjde..og det er bare fint hvis man kan nøjes med at kameraet, og ikke en selv, skal ned i jordhøjde
,-))

Jeg har drejbar skærm på mine 3 kompaktkameraer og har ofte savnet det på mit EOS 40 D, men det fandtes sgu ikke på spejlreflekser da den model kom på markedet

RBSphoto
10. July 2011 kl. 10:56

RBSphoto

Oprettet: June, 2011
Fra Jylland og Sjælland

Tak for jeres svar alle sammen :) det har hjulpet en del, alt sammen :) jeg vil gå ned og forstyrre i en fotoforretning engang i næsteuge tror jeg, og se på dem :)

Skriv kommentar

Log ind påkrævet
Du skal være logget ind for at kunne bruge denne funktion.

Email

Adgangskode

Auto log ind
Benyt kun auto log ind på din egen private computer, da autologin fremover automatisk vil logge dig ind.

Opret profil
Glemt adgangskode?
Det kan du med en profil

­