|
Finn Perlt 3. January 2012 kl. 07:35
Oprettet: February, 2011 Fra Vordingborg perlt.com
|
 Hej Alle - og GODT NYTÅR
Overvejer et ekstra D-SLR kamerahus, da - når jeg er på opgaver, af og til skal skifte optik/ brændvidde.
Mine opgaver er meget all-round. Bruger EOS7D og har EF optikker. Har osse en EOS 450 men synes bestemt ikke det kan bruges kvalitets mæssigt ift. 7`eren.
Umiddelbare alternativer: 60D, 7D, 5DmkII
mvh
Finn
www.perlt.com
|
| |
|
Hans Kristian Hannibal-Bach 3. January 2012 kl. 10:56
Oprettet: June, 2011 Fra Odense, Fyn
|
 er det logiske valg så ikke et brugt 7D, hvis ikke fullframe lokker nok i forhold til prisen?
med to ens kameraer ved du hvilken billedkvalitet du kan forvente og kender kameraet rigtig godt
|
| |
|
MG 3. January 2012 kl. 18:06
Oprettet: January, 2011 Fra Nordsjællland
|
 En udmærket idé med et ekstra kamerahus. Jeg har selv fulgt trop, især fordi jeg er blevet meget interesseret i faste brændvidder. Det giver mange objektivskift. Derfor har jeg ét hus med en kort brændvidde, og ét til de længere objektiver. På den måde reducerer jeg faren for snavs på sensoren, og får en noget hurtigere arbejdsgang. Først prøvede jeg med 2 forskellige typer kamerahus, men fandt snart ud af vigtigheden i at have 2 nøjagtig ens huse med nøjagtig samme opsætning. Det giver meget mindre hovedbrud ved hurtige kameraskift.
Mvh. Michael.
|
| |
|
Finn Perlt 4. January 2012 kl. 06:41
Oprettet: February, 2011 Fra Vordingborg perlt.com
|
 Jeg er faktisk meget enig i Jeres betragtninger, og er osse rigtig glad for min 7`er. Har kort varigt prøvet en 5DmkII, som jeg ikke oplevede tilførte mig ekstra til min fotografering. Tak for input : )
mvh
Finn
www.perlt.com
|