|
Nicklas 4. April 2011 kl. 20:26
Oprettet: March, 2011 Fra Hjallerup
|
 hej er der nogen der kender til gps system med et kamera
hej er der nogen der kender til gps system med et kamera altså hvor man kan slutte en gps til sit kamera og så tage et billede og når man så kommer hjem kan man se hvor det er taget? på forhånd tak
|
| |
|
Jack Høier 5. April 2011 kl. 08:50
Oprettet: October, 2010 Fra Østerbro
|
 Hvis du har en iphone er der en smart app der hedder gps4cam, den er genial og vil kun koste dig få penge :o)
|
| |
|
Nicklas 6. April 2011 kl. 20:58
|
 ok jeg har en smart phone , men vil den også kunne virke til et canon 7d og hvordan :)
|
| |
|
Jack Høier 6. April 2011 kl. 21:33
Oprettet: October, 2010 Fra Østerbro
|
 Læs på deres hjemmeside... Nemmere for mig ;-)
|
| |
|
Nicklas 7. April 2011 kl. 16:51
|
 ok ;)
|
| |
|
Kalle Anker 22. April 2011 kl. 00:48
Oprettet: April, 2011
|
 Hvor kan man læse artiklen?
|
| |
|
henrik j. eriksen 5. May 2011 kl. 12:09
Oprettet: April, 2011 Fra Sydfyn
|
 Hejsa alle
Jeg er den lykkelige ejer af et seperat GPS-tracking modul fabrikat Sonu ( GPS-CS1KASP ) det er absolut anvendeligt, den er meget nøjagtig, og fungerer udemærket det eneste man skal erindre er at det første billede og det første GPS punkt skal parres så fungerer resten af sig selv.
Jeg anvender dette med omtanke idet jeg alene anvender det når jeg laver specifikke fotoregistreringer eksempelvis af forsvundne jernbanestrækninger, døre og porte i købstæder eller andre på forhånd planlagte ture med et særligt formål.
Man kan selvfølgelig vælge at anvende GPS tracking konsekvent men så vil jeg anbefale at man anskaffer et af de kameraer der har indbygget denne feature.
|
| |
|
Henrik N. Jensen 8. June 2011 kl. 01:03
Oprettet: June, 2011 Fra Valby, København
|
 Købte en lille GPS, AMOD fra Amazon.co.uk. Denne har jeg brugt en del gange sammen med programmerne GPS Babel og GeoSetter. De synkroniserer selv alle billeder, selvfølgelig skal du sørge for at uret i dit kamera går rigtigt.
Jeg har senere købt en Nokia N8 telefon, som har indbygget GPS. Her har jeg downloadet et program der hedder Sports Tracker, som er gratis. Mine sportspræstationer er ikke noget at prale med, men det fungerer fint sammen med GeoSetter - og telefonen har man jo altid i lommen.
|
| |
|
Nicklas 1. July 2011 kl. 00:18
|
 kan dette også komme til at virke med et canon 7d? :)
|
| |
|
Henrik N. Jensen 14. July 2011 kl. 03:43
Oprettet: June, 2011 Fra Valby, København
|
 Hej igen Nicklas.
Undskyld jeg har været lidt længe om at svare, men arbejde er en nødvendighed, hvis man skal skaffe penge til nyt glas til kameraet :-)
Amod GPS'en som jeg har, vil virke til alle kameraer. Du tager billeder som du plejer, mens GPS'en blot registrere hvor du befinder dig på et givent tidspunkt.
Når du så kommer hjem foran computeren og lægger dine billeder ind, så henter du den fil som Amod GPS'en har lavet. Denne fil synkroniserer du i de programmer som jeg omtalte i min tidligere besked. GPS-data gemmes i EXIF filen af GeoSetter programmet. Hvis du efterfølgende importerer til f.eks. Lightroom eller uploader til flickr eller andre internet-gallerier vil GPS-data fremgå.
Det er fuldstændig underordnet om du tager billeder med 7d eller hvad du ellers tager billeder med, sålænge du sørger for at urene går rigtigt i kameraet, for det gør GPS'ens ur altid, tiden er en del af GPS-sætningerne der gemmes i Amod og sikkert alle andre lignende GPS'er (f.eks. smartphone med indbygget GPS).
|
| |
|
Søren Skov 14. August 2011 kl. 09:14
Oprettet: July, 2011 Fra Kjellerup
|
|