PhotoShowOff

Auto log ind

PhotoShowOff handler om billeder. Her kan du uploade dine bedste billeder og få andres kritik og vurdering af dem og måske endda lære lidt fifs til et bedre billede. Det er gratis, underholdende og inspirerende.

Tastaturgenveje på PSO Kategori: Nyheder fra PhotoShowOff

Morten Trolle
12. June 2011 kl. 00:21

Morten Trolle

Oprettet: November, 2009

Hej hej,

Poul Hansnæs m.fl. har efterspurgt tastaturgenveje her på PSO og jeg personligt elsker tastaturgenveje. Og nu er tiden kommet, hvor vi introducerer de første genveje her på PSO.

Snarest vil vi også tilføje en lille manual til genvejene, men til en start er genvejene til at overskue.

Alle sider
Shift+u for at uploade et nyt billede.
Shift+n for at gå til notifikationer.

I billedvisning
Pil venstre for at gå til forrige billede.
Pil højre for at gå til næste billede.

I billedlister med flere sider
Pil venstre gå til forrige side
Pil højre tå til næste side

God fornøjelse :)

Morten Trolle
12. June 2011 kl. 00:27

Morten Trolle

Jeg glemte lige en.

Alle sider
Shift+s Fokus på søgefeltet.

Mia Michéle Børglum Cholewa
12. June 2011 kl. 00:33

Oprettet: October, 2010

Super godt Morten. Du har virkelig haft noget at se til :)
Og gå så i seng gamle dreng :P tihi

Morten Trolle
12. June 2011 kl. 00:41

Morten Trolle

Næhæ! :)

Morten Trolle
12. June 2011 kl. 21:14

Morten Trolle

Flere genveje er nu gjort tilgængelig.
Og du kan nu til hver en tid trykke shift+h for at få hjælp til genvejene, der er til rådighed på den givne side.

12. June 2011 kl. 21:29

Skide godt Morten :D

shift+s Fokusér på søgefelt

shift+u Upload billede

shift+n Notifikationer

shift+m Indbakke

shift+i Indstillinger

shift+f Gå til forside overblikket

shift+a Gå til aktive forumemner med nylig aktivitet.

shift+h Viser denne oversigt over tastaturgenveje

Freddy
14. June 2011 kl. 22:10

Freddy

Oprettet: September, 2010

Efter det nye tiltag, syntes jeg ikke det kører optimal!! Når jeg går ind på "nye billeder" og åbner det sidste nye billede, klikker jeg på næste, og næste, osv. Når jeg så er nået 5-7 billeder frem, starter de forfra i rækken. Eller også springer den rundt i billederne, og nogen gange kommer billeder frem som jeg har kommenteret for længe siden!!
Jeg er ved at blive vanvittig af det, og det gør at jeg ikke orker at kommentere på billederne eller se ret mange, for den sags skyld!

Er det kun mig der oplever dette, eller er der andre??

Poul Hansnæs
15. June 2011 kl. 00:12
Opdateret 15/Jun 00:13

Poul Hansnæs

Til Freddy... Jeg har ihvertfald ikke oplevet dette indtil nu... Har lige brugt pil th på de 50 seneste uploadede

Klikker du på næste eller bruger du piletasterne ???

Morten Trolle
15. June 2011 kl. 00:45

Morten Trolle

Hej Freddy,

Det lyder meget mystisk og har i hvert flad ikke noget med tastaturgenvejene at gøre, da de ikke gør andet end at kalde det link, som findes lige under billedet.

Vi er enige om, at det er fra siden Nye billeder i menuen også når du klikker igennem billederne derfra?

Freddy
15. June 2011 kl. 06:15

Freddy

Ja Morten. Men det kan også være det er min Pc der opføre sig mærkeligt!! Jeg ville bare lige høre om andre havde problemet, for hvis ikke, er det hos mig problemet skal løses!!
Jeg klikker på næste, for når jeg bruger piletasterne, går der lang tid inden den hopper videre.. Så det er nok et "lokalt" problem :)
Tak for svar, Morten og Poul.

MG
15. June 2011 kl. 08:03

MG

Oprettet: January, 2011
Fra Nordsjællland

Jeg må beklage at meddele at jeg oplever det samme som Freddy, især i "Nye kommentarer". Så vidt jeg kan se er det ligegyldigt om jeg klikker på næste billede, eller bruger pilen på tastaturet.

Morten Trolle
15. June 2011 kl. 10:34

Morten Trolle

Problemet ligger stensikkert ikke i tastaturgenvejene.
Men jeg tror jeg ved, hvor det går galt. Det er simpelthen fordi, at listen jo hele tiden ændre sig.

Hvis I ser billede 20 nu og kigger på det i 5 minutter fx, så kan billede 20 meget vel være endt som billede 25 bagefter, fordi der er tilføjet 5 nye billeder til listen i mellemtiden.
Det er jo ikke så holdbart :) Så jeg kigger lige på det en gang til og ser, om vi kan forbedre det yderligere.

Freddy
15. June 2011 kl. 18:50

Freddy

Den teori holder ikke helt, desværre! Jeg har nu været her snart et år, og først nu dukker problemet op. Hvis man står på det sidste ny billede, og klikker næste, skal det næste i rækken komme frem fra hvor man startede. Er der kommet nye uploads i mellemtiden, vil de jo ligge før billedet fra der hvor man startede hvis det kører efter tid.
Sådan har det altid været! Bare ikke mere for mit vedkommende!!

Poul Hansnæs
15. June 2011 kl. 20:05

Poul Hansnæs

Jyder...... ?

15. June 2011 kl. 20:09

#14 HOV HOV :P

Poul Hansnæs
15. June 2011 kl. 20:55

Poul Hansnæs

Mia ( Freddy) - Det var KUN for sjov... Og jeg tror at Freddy tilgiver for han er een af de "LUNE" jyder...

Freddy
15. June 2011 kl. 21:04
Opdateret 15/Jun 21:08

Freddy

Hmmm, Det ved jeg ikke rigtig, Poul. Tænke, tænke...Syntes det grænser til voksen-mobning ;(
Kan du ikke gi' ham Poul karantæne i 14 dage, Mia?? Hi, hi..

15. June 2011 kl. 21:25

hi hi hi :)

Freddy
16. June 2011 kl. 17:12

Freddy

Nu har jeg observeret hvornår det går galt. Det gør det efter 8 billeder, nemlig de 8 der vises på forsiden.
Jeg klikker på nye billeder. Klikker på næste, og næste...det kører fint, men når jeg har gjort de 8 gange, og klikker på næste, så er det helt tilfældig hvad der kommer frem. Det kan være et billede fra december 2010, næste er måske fra april i år, næste er fra januar osv. osv. Altså helt ude i hampen. Før kørte det bare derud af, og jeg kunne kommentere de sidste nye billeder, frem til der hvor jeg sidst kommenterede billeder.
I skrivefeltet her, er det stort set umuligt af flytte curseren, eller bare få den frem, hvis noget skal rettes. Piletasterne virker nemlig ikke mere her!! Det er bare ØV, ØV....
Er jeg virkelig den eneste der oplever dette underlige fænomen????
HJÆLP....!!

Mvh. Freddy.

MG
16. June 2011 kl. 18:43

MG

Fra Nordsjællland

Nej du er ikke den eneste Freddy. Jeg tror at du er inde på noget rigtigt. Jeg oplevede det samme igen i dag.

Morten Trolle
16. June 2011 kl. 21:58

Morten Trolle

Hvis man klikker ind på et billede fra forsiden, så bladre du først blandt de billeder er er listet på forsiden. Og dermed bliver billederne naturligvis blandet sammen med de forskellige lister der findes på forsiden.

Hvis du kommer fra http://photoshowoff.dk/billeder/nye burde du tilgengæld kun se nye billeder.

Freddy
17. June 2011 kl. 00:33

Freddy

"Hvis du kommer fra http://photoshowoff.dk/billeder/nye burde du tilgengæld kun se nye billeder"

Det er jo præcis det jeg har prøvet at forklare!!! Det er sådan jeg gør, og efter 8 af de nye billeders kiggeri af nyeste, går det helt galt!! Så kommer helt tilfældige billeder frem.
Og som sagt, så er jeg jo ikke ny her, så jeg ved jo at det ikke har været sådan tidligere!!
Men er jeg den eneste, og måske også MG, så ligger problemet et andet sted.

Poul Hansnæs
17. June 2011 kl. 00:58

Poul Hansnæs

Jeg har nu igen testet meget grundigt...

Åbnede oversigten over nye billeder på min anden pc - så jeg kunne følge med

Så brugte jeg "pil til højre" og "venstre" gennem 3 sider dvs 3x24 billeder og hele vejen tilbage

Uden at støde på problemer - så hvad der kan være galt har jeg ikke nogen bud på... Men ingen fejl her i Ishøj...

Freddy
17. June 2011 kl. 02:02

Freddy

TAK Poul. Nu har jeg prøvet på en anden PC, og har konstateret at der heller ikke var problemer på den. SÅ ALTSÅ!! Problemet er lokalt på min Pc, og ikke på PSO. Hvad det kan være, undrer mig. Det må jeg finde ud af.

Så Jeg beklager ulejligheden !!

Mvh. Freddy

MG
17. June 2011 kl. 07:21

MG

Fra Nordsjællland

Freddy kan det være browser relateret, måske noget med cookies. Jeg bruger Chrome, hvad bruger du?

Freddy
17. June 2011 kl. 16:08

Freddy

Jeg hælder til at det er Chrome der laver balladen. Nu har jeg fjernet den, og gendannet fra et tidligere tidspunkt. OG NU VIRKER DET IGEN :D

MG
17. June 2011 kl. 18:07

MG

Fra Nordsjællland

Ak ja, nu har jeg også afinstalleret Chrome og nyinstalleret Firefox, men det er stadig lige galt Midt de nyligt kommenterede billeder, dukker der et op, der sidst er kommenteret i april måned.

17. June 2011 kl. 18:22

Prøv med IE :)
Mozilla har det med at lave en del rav i den, imø er det eneste gode ved Mozilla at der findes færre vira der til.

MG
17. June 2011 kl. 18:30

MG

Fra Nordsjællland

Hej igen.
Nu har jeg geninstalleret Chrome og slettet alle cookies og historik, noget som jeg ikke fik gjort ved afinstallationen. Det synes at have løst problemet, kører igen fint på Chrome.

Poul Hansnæs
17. June 2011 kl. 19:01

Poul Hansnæs

Jeg er ikke ekspert.... Har dog levet af at supportere PC'ere siden de kom frem på det danske marked... Var faktisk den allerførste fra Danmark der var på kursus i US og UK for IBM PC og Personal Systems...
Den der med browsermodellen.... Hmmm den tror jeg ikke på.... Må være en anden forklaring...

Cookies osv - kan sku ikke påvirke en simpel funktion som piletasterne eller klik på en "Næste" funktion....

Et langt liv med PC-ere, tekstbehandlingssystemer og større computer systemer har lært mig at der stadig er noget der hedde "FM" = Fucking Magic... Det må være forklaringen

Freddy
17. June 2011 kl. 19:48

Freddy

KL.19.30. Nu kan jeg fortælle at min kone's Pc opførte sig nøjagtig lige så fjollet som min! Det eneste jeg gjorde ved den, var at afinstallere Google Crome. Genstarte, og så er problemet løst!!

Morten Trolle
17. June 2011 kl. 21:49

Morten Trolle

Det kan meget vel bero på cookies - men det lyder nu meget underligt, hvis det skulle virke i IE og fejle i de øvrige browsere.
Det plejer nu at være omvendt.

Jeg skal sørger for, at vi får testet i Chrome.

17. June 2011 kl. 22:29

#32 Chrome kender jeg ikke, men Mozilla har jeg tilgengæld haft rigtig mange problemer med.
I min tid på netcafé, blev Mozilla anbefalet mile vidt, så den skulle da afprøves, men jeg oplevede blot at rigtig mange sider ikke fungerede korrekt, derfor har jeg ikke meget til overs for den browser, og installere den heller aldrig igen.
Jeg kunne sagtens forestille mig, at Mozilla også havde problemer her.

Men det har selvfølgelig intet at gøre med om det fungere i Chrome.

Jeg har ikke været ude for fejl i IE her på siden.

MG
18. June 2011 kl. 07:18

MG

Fra Nordsjællland

Efter sletning af cookies fungerer både Firefox og Chrome tilsyneladende godt, men det viser sig at billedgengivelsen er flottere i Firefox.
Måske skulle der laves en test af billedgengivelsen i de forskellige browsere Så man kunne få vejledning i hvad der er rigtigst.

Skriv kommentar

Log ind påkrævet
Du skal være logget ind for at kunne bruge denne funktion.

Email

Adgangskode

Auto log ind
Benyt kun auto log ind på din egen private computer, da autologin fremover automatisk vil logge dig ind.

Opret profil
Glemt adgangskode?
Det kan du med en profil

­