PhotoShowOff

Auto log ind

PhotoShowOff handler om billeder. Her kan du uploade dine bedste billeder og få andres kritik og vurdering af dem og måske endda lære lidt fifs til et bedre billede. Det er gratis, underholdende og inspirerende.

Hvilket filter Kategori: Objektiver og linser

Hanne
18. November 2011 kl. 16:59
Opdateret 18/Nov 17:00

Hanne

Oprettet: January, 2011
Fra Århus

Ønsker mig et polfilter str. 67 og 77 mm. 10.000 kr. spørgsmålet: Et B+W koster noget mere end Hoya og Hama endnu lidt mindre. Hvad er jeres erfaring, er der absolut lighedstegn mellem pris og kvalitet??
Hilsen
Hanne

John Ottesen
18. November 2011 kl. 17:45

John Ottesen

Oprettet: March, 2011
Fra 7900 Nykøbing M. Nordjylland

Jeg 'nøjes' med Hoya filtre, så ærgrer jeg mig ikke så meget, hvis der bliver en ridse, når jeg bruger det ved Vesterhavet.

Stephen Fenstov
19. November 2011 kl. 00:01

Stephen Fenstov

Oprettet: October, 2011
Fra 2000 F

Har såmænd kun Hama på kit-objektiverne, men til gengæld B+W på det dyre makro.

Hanne
19. November 2011 kl. 09:11

Hanne

Fra Århus

@Stephen - hvordan er så dine erfaringer hhv. det billige og det dyre? Har læst mig til, at man med polfilter kan miste noget skarphed i billederne, hvad siger du??

Stephen Fenstov
20. November 2011 kl. 20:32

Stephen Fenstov

Oprettet: October, 2011
Fra 2000 F

@ Hanne.
Måske ikke så meget skarphed men mere et blændtrin på det billige. Men synes ikke at det betyder det store da jeg alligevel kun bruger det når solen står højt. Jeg må så indrømme at jeg ikke har brugt det dyre så meget, men synes at jeg får lidt "sprødere" billeder med dette de gange jeg har brugt det.

Hanne
27. November 2011 kl. 15:23

Hanne

Fra Århus

@Stephen - tak for svar, tror jeg venter lidt med beslutning.

Martin
24. January 2012 kl. 10:38

Martin

Fra Nykøbing Sjælland

Her kommet et lidt sent svar :)
B+W Käsemann er de bedste POL filtre der laves (efter min mening). De er 100% plane, så der ikke kommer så meget genskind, poliriseringsfilmen er mere effektiv, de har mere ensartet farvegengivelse og de er forseglet så de ikke bliver ødelagt af vind og vejr.
Tilgengæld koster de også i omegnen af 2000 pr. stk.
Jeg bruger selv Hoya POL filtre og disse er glimrende, og koster under det halve.
Hoya har to typer. En pro serie og en ikke pro serie. Pro serien er meget nemmere at gøre rene, men er også noget dyrere, men hvis du ikke har problemer med at dine filtre generelt bliver beskidte, så er ikke pro serien fin.
Hoya ikke pro serie har som alle andre et lille farvestik, men ændringen i farven er ens over hele fladen, og derfor betyder det ikke noget. Auto hvid balance kan som regel fikse det, og hvis du kører manuel hvidbalance er det slet ikke noget problem.
Hvis filteret bliver meget koldt kan det godt sidde virkelig godt fast på objektivet og kan være meget svært at få af igen. Her har jeg selv kommet til at brække sådan et filter fra hinanden, så det skal man lige være opmærksom på.. :) (Den ring man drejer rundt på filteret udvider sig anderledes end den der er skruet på objektivet, og det er her det kan gå fra hinanden, og når det sker falder glasset gerne ud og går i stykker)

/Martin

Marius Ranch Kristensen
24. January 2012 kl. 11:07

Marius Ranch Kristensen

Oprettet: February, 2011
Fra Kolding

Vefafoto.dk sælger B+W Käsemann 77 mm. Polfiltre til 1.100 kr.

Mvh.
Marius

Martin
24. January 2012 kl. 11:36

Martin

Fra Nykøbing Sjælland

#8 Fedt :) Kan da være man skal bestille et par stykker så. Goecker tager 1950, så der er da lidt at spare :D

Skriv kommentar

Log ind påkrævet
Du skal være logget ind for at kunne bruge denne funktion.

Email

Adgangskode

Auto log ind
Benyt kun auto log ind på din egen private computer, da autologin fremover automatisk vil logge dig ind.

Opret profil
Glemt adgangskode?
Det kan du med en profil

­