|
Bengt Grundvig 30. December 2011 kl. 18:28
Oprettet: June, 2011
|
 Tamron AF SP 60/2,0 Di II Macro 1:1
Hej!Jag är en gubbe på 53 år som gillar stora bilar med stora motorer. Till min förvåning har jag upptäckt att jag vill fota små ting. Till exempel blommor och insekter. Kanske vill jag också fota små detaljer på en V8-motor.Frågan till er här på PSO är:Tamron AF SP 60/2,0 Di II Macro 1:1Är det ett bra objektiv?Jag har inte jättemycket med pengar, så jag tacksam om ni har förslag på billigare alternativ.Hoppas att ni förstår min svenska.MVH Bengt
|
| |
|
Stephen Fenstov 30. December 2011 kl. 21:08
Oprettet: October, 2011 Fra 2000 F
|
|
| |
|
MG 31. December 2011 kl. 08:55
Oprettet: January, 2011 Fra Nordsjællland
|
 Hej Bengt, selvom jeg også er Olympus mand, kan jeg da godt indskyde at efter min erfaring med Olympus 50mm makro er at brændvidden mange gange er lige det korteste. Du skal nemlig meget tæt på for at komme i nærheden af et rigtigt makrobillede. Derfor brugte jeg ofte objektivet sammen med en 2 gange telekonverter med godt resultat.
Det vil være en endnu større udfordring for dig med cropfaktor 1,5 end med Olys faktor 2.
Jeg synes du også skulle se på denne Tamron 90mm makro, som oven i købet er billigere. Lysstyrken på 2,8 er rigelig god til makro, hvor du alligevel må blænde en del ned for at få dybdeskarphed nok.
http://photo.net/equipment/product-detail?product_id=708
Mange hilsener Michael.
|
| |
|
Bengt Grundvig 31. December 2011 kl. 22:25
Oprettet: June, 2011
|
 Tack Stephen och Michael!
Jag tror att du, Michael har övertygat mej om att 90mm är bättre. Det hade jag inte tänkt på själv att man måste "meget taet på" med 60mm.
Tack för det goda rådet!
MVH
Bengt
Och Gott Nytt År!
|
| |
|
Stephen Fenstov 1. January 2012 kl. 05:11
Oprettet: October, 2011 Fra 2000 F
|
 Hej Bengt
Ja, Nytårs aften - dag. Er lige kommet hjem og er spændt på hvad jeg har fået i kassen... efter en ikke helt appelsinfi dag...
skiftede lynhurtigt mit 14-45mm ud med mit 50mm... spændt på at se resultatet...ser nok sjovt ud...
nu vil jeg sove... Happy New Year...
|