|
Poul Hansnæs 21. April 2011 kl. 23:25
Oprettet: September, 2010
|
 Tænk hvor dejligt det ville være - BARE at kunne hamre på piletasterne for at se det næste - eller forrige billede lige som på facebook og i masser af andre foto sammenhænge...
Ku det være svært Morten ????
Og herudover måske også et shortcut til at markere "Synes Godt om" - Kunne være pilop ???
|
| |
|
Stephen Fenstov 22. April 2011 kl. 00:01 Opdateret 22/Apr 00:03
|
 Det kan jeg sagtens følge dig i Poul, men...
Når jeg kigger billeder kigger jeg ikke på alle billeder. Når jeg kigger på f.eks. forsiden, er der måske 3 billeder som jeg finder interessante set ud fra thumbnailen. Dermed ikke sagt er der ikke er flere spændende billeder.
Man kan diskutere om den funktion virklig nødvendig? Jeg må ærligt talt indrømme at min tid er ikke til at kigge på alle billeder i alle de fora og fotosider som jeg færdes på. Min pointe er, at jeg har ikke brug for en piletastebørge, men jeg kan godt se at nogle mennesker synes at det er fint, og derfor bør muligheden i bund og grund også være der.
Derimod synes jeg at tomlen/pil op netop er en genial ting, for den / man tilkendegiver at billedet ikke er uden evner. Man har så muligheden for at sige fint og OK billed, samtidig med at man har fået lavet sig et bookmark så man altid kan vende tilbage og uddybe sin tommeltilkendegivelse. Ud fra det, synes jeg at det skal være en knap under billedet og ikke som nu, en tekst som man skal lede efter.
Blot et par tanker her en skæv skærtorsdagsaften, efter en lille og hyggelig frokost. :o)
|
| |
|
MG 22. April 2011 kl. 06:03
Oprettet: January, 2011 Fra Nordsjællland
|
 Jeg kan godt følge dine tanker Stephen, men jeg tror, at du går glip af en hele del fine billeder på den måde. Ikke mange billeder egner sig til at blive vist i frimærkestørrelse. Så er jeg tættere på Pouls model.
|
| |
|
Kalle Anker 22. April 2011 kl. 09:42
Oprettet: April, 2011
|
 "Og herudover måske også et shortcut til at markere "Synes Godt om" - Kunne være pilop ???"
Var det ikke meget nemmere blot at lave "Synes godt om" som default til alle billeder?
|
| |
|
Morten Trolle 22. April 2011 kl. 15:39
Oprettet: November, 2009
|
Hvad mener du?
|
| |
|
Morten Trolle 22. April 2011 kl. 15:40
Oprettet: November, 2009
|
Vi har lagt hovedet i blød for at finde ud af, hvordan vi får lavet Næste og Forrige knapperne mere effektive. Lige nu henviser de bare til næste billeder i rækken udfra upload dato.
Og genvejstaster er helt sikkert en god idé. Det skal jeg nok tage med næste gang jeg laver en større opdatering.
--
Morten
|
| |
|
Poul Hansnæs 22. April 2011 kl. 15:43 Opdateret 22/Apr 15:45
Oprettet: September, 2010
|
 MHT til #1 så er det værste eksempel når man vil se alle de nye billeder igennem -
hver gang der så er et på højkant skal man først scrolle ned og derefter med musen finde "Næste billede" knappen - det er sku hårdt ve arm og skulder
- har bemærket at pil op og pil ned gør nøjagtigt det samme som page up /ned
- næste eller forrige ville være smart med pil højre / venstre.
Så kunne pil OP jo være "synes om" og pil ned være "synes ikke om"
|