|
Jack Høier 27. June 2011 kl. 23:35
Oprettet: October, 2010 Fra Østerbro
|
 Hej.
Ville høre om det ikke ikke kunne være muligt at man kunne smide forbedringsforslag op til billeder? så kunne man måske bedre se hvad man burde rette i sit billede og derved lære nogle fif af nogle af de gode :o)
Hilsen Jack
|
| |
|
Poul Hansnæs 28. June 2011 kl. 00:42
Oprettet: September, 2010
|
 Jack... Pas lige på - emnet har været bragt op flere gange før... Men da vi interagerer med mennesker - som jo bekendt er forskellige... Og ikke alle er lige indstilledet på "Forbedringsforslag" sådan er den verden vi lever i og de mnnesker der er .... SÅ forbedringsforslag kan benyttes til fotovenner man har et allerede tæt forhold til ... Eller nogen man FØRST har spurgt - ellers vil det ofte blive modtaget negativt...
|
| |
|
Jack Høier 28. June 2011 kl. 00:57
|
 Passe på? arj da, man kan da bare have et flueben man kan hakke af hvis man ønsker den slags hjælp... jeg ville da personligt være glad for nogle fif så jeg kunne blive bedre.
|
| |
|
Birgitte G 28. June 2011 kl. 06:01
Oprettet: October, 2010
|
 Meningen med denne side var jo oprindelig, at man skulle " få andres kritik og vurdering af dem (de billeder man uploader) og måske endda lære lidt fifs til et bedre billede"... (Se øverst på siden!)
Men som Poul skriver, er nogle mennesker lidt følsomme overfor kritik og forbedringsforslag - og det synes jeg er rigtig, rigtig ærgeligt. Jeg kan stadig finde på at komme med forslag til folk jeg ikke kender så godt herinde (som regel om beskæring, som er det jeg har "sans" for)- mange tager godt imod det, nogle enkelte bliver meget fornærmede. Jeg bliver selv glad, når jeg får forbedringsforslag, jeg kan lære af - men der er langt imellem dem. Derfor bliver der også længere og længere mellem mine billeder.... Og det er ØV, for jeg var så glad for alt det jeg lærte i starten ;)
|
| |
|
kennet nielsen 28. June 2011 kl. 07:20
Oprettet: January, 2011 Fra 5610
|
 Birgitte Poul jeg kan desværre kun give jer ret.... men jeg som jack ville også syntes det var ønskbart.. selv man har luret meget ved og lure af herinde...
|
| |
|
Kim Vester Boll 28. June 2011 kl. 08:30
Oprettet: April, 2011 Fra Nordvestjylland
|
 Stakkels dem der siger noget negativt om vores billeder! .)
|
| |
|
Jack Høier 28. June 2011 kl. 08:44
|
 Underligt at folk så opretter en profil når der i toppen står "PhotoShowOff handler om billeder. Her kan du uploade dine bedste billeder og få andres kritik og vurdering af dem og måske endda lære lidt fifs til et bedre billede" Det betyder vel at man får kritik. Jeg har feks lært at kigge meget nøje efter om mine billeder er lige, for ellers siger Birgitte det ;o) Der skal da bare være et flueben om man ønsker den slags hjælp.
|
| |
|
MG 28. June 2011 kl. 09:12
Oprettet: January, 2011 Fra Nordsjællland
|
 Der er nu stor forskel på at få kritik og vejledning til forbedring, som man selv kan lege med, og så have andre til at pille med ens værker. Det er den sidste del der gør at mange sætter hælene i, men selvfølgelig, hvis det er et tilvalg man selv aktivt gør for hvert enkelt billede, kan jeg vel ikke have noget imod sådan et forslag.
|
| |
|
MG 28. June 2011 kl. 09:21
|
 En af farerne ved forslaget er dog, at den der ikke ønsker sine billeder "forbedret" af andre, let kommer til at virke lidt "højrøvet, med en nok i sig selv attitude".
|
| |
|
Jack Høier 28. June 2011 kl. 10:17
|
 Nå... men jeg synes bare at det ville være et godt forslag som nok kunne hjælpe en del herinde... nogle ved ikke hvad man snakker om når man kommer med et forslag. Men vi kører bare videre i samme ånd så :o)
|
| |
|
Birgitte G 28. June 2011 kl. 11:52 Opdateret 28/Jun 11:52
Oprettet: October, 2010
|
 Jeg synes faktisk også det kunne være en god idé at man kunne sætte flueben ved "Forslag til forbedringer modtages med glæde" ;)
Så vil der være nogle, der ikke ønsker det.... jamen, hvis de kun ønsker at vise billeder frem, så er det vel i orden? Eller hvad? Vi andre kan jo lade være at forholde os til deres billeder .... (Det gør jeg iøvrigt selv med et par stykker herinde (kun nogle få) som tydeligt har vist, at de ikke ønskede feedback, men kun ros (og som iøvrigt ikke selv uddeler megen ros)). Hvis disse mennesker fremstår med en "sig-selv-nok-attitude" er det deres eget problem - de er i et forum, hvor det er den gensidige feedback, der er det erklæerede formål - det er et frit valg at skille sig ud ;)
Sådan vil det nok altid være i et åbent forum - at der er forskellige dagsordner.... Fred være med det, men jeg ville nu gerne have lidt mere feedback ;)
|
| |
|
Peter 28. June 2011 kl. 12:08
Oprettet: January, 2011
|
 Synes det er en god idé Jack.
Også at man kan sætte flueben ved om man vil have forbedringsforslag.
Selvom man ikke sætter flueben ved det, kan man vel stadig modtage kritik. Der er vel forskel på at en anden bruger kommer med gode råd, eller downloader billedet og laver om på det.
At nogen folk vil opfatte en som højrøvet hvis man ikke sætter flueben ved forbedringsforslag, er jo bare janteloven der får lov til at arbejde.
|
| |
|
Jack Høier 28. June 2011 kl. 12:26
|
 Men hvordan kommer det så til at træde i kraft når vi nu er så enige.. ha ha ;o)
Jeg ville helt sikkert være glad hvis der var nogen der kunne lære mig nogle fif på den måde.
|
| |
|
John Ottesen 28. June 2011 kl. 14:41
Oprettet: March, 2011 Fra 7900 Nykøbing M. Nordjylland
|
 Jeg har haft det på banen, og det var der stor modstand over!!
Det virker fint på et par andre sider, bl.a. DK største fotoside - ønsker man ikke at modtage forslag, sætter man bare et flueben.
Jeg har aldrig hørt, at nogen er blevet moppet af den grund, men mange er virkeligt glade for et billedeforslag, der skal selvfølgelig skrives, hvad og hvordan man har lavet forslaget, så der kan læres af det!!!
Jeg har selv, altid været tilfreds og glad for de forbedringsforslag jeg har modtaget.
Et er sikkert, hvis vi ikke lytter til råd, bliver vi aldrig bedre!!
|
| |
|
kennet nielsen 28. June 2011 kl. 16:44
|
 jeg stemmer for vi skal have et flueben og kan krydse af... det jo en kanon side det ellers....
|
| |
|
MG 28. June 2011 kl. 16:53 Opdateret 28/Jun 16:54
|
 Masser af gange har jeg ændret et billede, inspireret af kritik og forslag herinde, ja flere gange har jeg endda været ude for at tage et billede om. Det er sådan jeg oplever det som skrevet står foroven på siden.
På de andre fotosites som nævnes, forekommer det mig at det af og til fører til rigeligt med flueknepperi og sære tekniske forklaringer.
For at føre analogien over i det kulinariske, sker det ofte at jeg og mine gæster diskuterer retterne og sammen finder på nye tiltag til næste gang, men jeg ville synes at stemningen blev underlig, hvis mine gæster for ud i køkkenet, for at forbedre sovsen under middagen.
|
| |
|
Peter 28. June 2011 kl. 16:56
Oprettet: January, 2011
|
 #16 Og derfor er det også vigtigt at man selv har mulighed for at sætte flueben MG.
Så slipper man for at sidde og æde en forbedret sovs hvis man egentlig bare har lyst til selv at putte mere salt i.
:-)
|
| |
|
Lone A. 28. June 2011 kl. 17:00
Oprettet: October, 2010 Fra nordvest-sjælland
|
 Jeg har modtaget hjælp fra flere herinde. Og det har jeg lært meget af. Både på det fototekniske men også til redigering.
Jeg ville helt sikkert ønske at der var mulighed for forbedringsforslag herinde.
Som med alt andet, kan det vel benyttes af de der ønsker det mens andre kan ignorere det?
Mvh. Lone
|
| |
|
kennet nielsen 28. June 2011 kl. 17:04
|
 jeg kan sidde og nævne navne herinde som har været gode til og komme med positiv kritik og god hjælp til hvad man kan gøre bedre ... jeg tror nu nok de selv ved hvem de er når de læser dette... men der har så også været et par som man godt har kunne undvære ... jeg mener man skal være ærlig overfor folks billeder på en positiv måde... når kritikken skrives kommer det også lidt an på hvor trykket ligges i den måde det skrives på....
|
| |
|
Lone A. 28. June 2011 kl. 17:14
Oprettet: October, 2010 Fra nordvest-sjælland
|
 #19 helt enig!!!
Jeg kan give et eksempel på en af mine oplevelser. Jeg oploadede et billede (drengen i træet) og en bruger kom med en god og konstruktiv kritik. Problemet for mig var at jeg ikke kunne se hvad en redigering kunne gøre godt for billedet. Brugeren sendte mig en redigeret version og en forklaring på hvad hun havde gjort.
Havde jeg ikke set hendes version havde jeg ikke haft en anelse om hvad jeg skulle arbejde mig hen imod!
|
| |
|
Charlotte Borgen 28. June 2011 kl. 20:33
Oprettet: February, 2011
|
 Personligt har jeg intet imod forslaget og synes det kan være både lærerigt og spændende at se hvordan andre ville arbejde med mit billede. Og som nævnt så kan vi jo bare ignorere dem der ikke sætter det flueben...ligesom vi kan ignorere dem der ikke har tid/lyst/kompetence m.m. til at komme med mange og lange kommentarer til egne og andres billeder^^
|
| |
|
Jack Høier 28. June 2011 kl. 23:54
|
 Jeg er da glad for at jeg ikke er den eneste der har det ønske... så er det bare hvordan det kunne blive ført ud i livet. Det er jo frivilligt om man vil bruge det og jeg er da sikker på at hvis man vælger det fra, så er der da ingen der ser ned på en.
Jeg synes også at Lones historie #20 siger hvilke fordele der kan være ved det.
|
| |
|
Stephen Fenstov 29. June 2011 kl. 02:56
|
 Jeg har efterhånden besøgt utallige fotosider, både danske og udenlandske. Nogen fungerer godt og andre...nå ja. Men fælles for alle er, at prøve at skabe en god fotoside.
Der findes mange løsninger til hvordan det skal hænge sammen.
De fleste sider har til det formål at der skal/må gerne gives kritik eller point/stjerner -kald det hvad du vil.
Andre sider bruger andre metoder.
Mange folk har også svært ved at kommentere konstruktivt, med andre ord ikke at kunne fortælle hvad man synes.
Det kan selvfølgelig også være at tiden er knap når man skal besøge mange sider.
Lige så mange folk vil gerne have en kritik negativ som positiv, det kan også være ændringsforslag.
Personligt synes jeg at de sider som indeholder et system hvor man kan tilkendegive sin mening, ligesom tomlen op på denne side er en god idé. Men den bør videreudvikles.
Jeg kunne forestille mig at man lavede et felt hvor man kunne sætte flueben ud fra nogle forkellige betragtninger og overvejelser man gør sig. F.eks. kunne man sætte flueben fot det artistiske, tekniske, innovative, udtryk, eller man kan sætte et flueben for at man ikke synes om det. Samtidig kan man have et par afkrydsningsmuligheder for om man ønsker konstruktiv kritik eller ændringsforslag til billedet.
Muligheden for at skrive som man gør nu er selvfølgelig også til stede, mens en kommentar kan bestå af blot ét ord og er særdeles velkomment.
Hvis man så samtidigt gør muligheden for at sætte flueben begrænset -f.eks. 2, så må folk nødvendigvis gøre sig nogle overvejelser og forholde sig til billedet.
For mig at se må det dække alles behov.
|