PhotoShowOff

Auto log ind

PhotoShowOff handler om billeder. Her kan du uploade dine bedste billeder og få andres kritik og vurdering af dem og måske endda lære lidt fifs til et bedre billede. Det er gratis, underholdende og inspirerende.

Lidt tanker omkring Photo Showoff. Kategori: Om PhotoShowOff

Stephen Fenstov
8. August 2011 kl. 17:55

Bør Photo Showoff blive international?

Da jeg tilbage i februar 2011 ved et tilfælde fandt denne side, glædede det mig at vi nu havde fået endnu et fotosite som tilmed havde et professionelt udseende.
Jeg erfarede endvidere at der var en engelsk og en svensk søsterside, samt at der skulle komme en norsk og en tysk, og ikke at forglemme, en international.
Hvordan går det med planerne om at lancere photoshowoff.no,de & com?
Man har måske skrinlagt disse planer, da der på vores to søstersider ikke er en al for voldsom aktivitet.
Den svenske har da lidt aktivitet, men den engelske er stort set død.
Eksempelvis har jeg på samme dag uploaded det samme billed på alle tre sider.
Her på den danske har jeg fået én kommentar og 4 synes om. På den svenske er der 2 kommentarer og 7 synes om, samt at billedet indtil videre i næste uge kommer til at figurere som et af ugens bedste. På den engelske har der overhovedet ingen reaktion været på billedet.
Det samme billede har jeg uploaded samme dag på en international side og har fået 23 kommentarer indtil videre.
Min tanker går så omkring at Photo Showoff måske skulle droppe de enkelte lande sider og i stedet koncentrere sig om en international side. Her ville man så have et større vindue til fotoverdenen, samt brugerne vil få en større respons til deres billeder.
Der er i og for sig intet i vejen for at man stadig kunne have nationale områder på siden. Det er kun et spørgsmål om kodning, sådan at forstå, at når man tilmelder sig med sit land vil der automatisk oprettes sider med brugere fra de respektive lande.
En klikbar knap/tekst på forsiden og man kan se hvem der eksempelvis er fra Danmark.
Blot en idé til hvordan der kan komme mere gang i Photo Showoff, samt at gøre det noget nemmere for bagmændene. De skal jo i bund og grund kun koncentrere sig om ét site i stedet for 5-6 stykker, som set ud fra den nuværende betragtning tilsyneladende er lidt problematisk. Her tænker jeg på at svartider på spørgsmål fra brugerne, er relatitv lange.

TVB PHOTO
9. August 2011 kl. 12:45

TVB PHOTO

Oprettet: December, 2010
Fra Aros

Udemærket ræssonement omkring PSO. Alle sites, har brug for en trimning, fra tid til anden.

Flemming Christensen
9. August 2011 kl. 18:50

Flemming Christensen

Oprettet: April, 2011
Fra Aalborg

Godt indlæg !

En anden lille detalje ang. brugtmarked.
Måske skulle man lave automatisk sletning af annoncer efter 2-3 uger. Nogle er så gamle, at man er sikker på at varen må være solgt. Og det er jo ikke alle som er flinke til selv at slette deres salgsannonce.

Blot en ide´ !

Og så må vi håbe, at de rette personer ser de ideer som måtte dukke op her.

VH

Flemming

RikkeEngen
9. August 2011 kl. 21:32

RikkeEngen

Oprettet: November, 2010
Fra Aalborg

det lyder interessandt.. jeg vidste ikke at der var sites for de andre lande.. men helt klart en god ide.. (:

Laila Löfström
21. August 2011 kl. 09:15
Opdateret 21/Aug 09:18

Laila Löfström

Oprettet: August, 2011
Fra Uppsala, Sweden

Håller med om att Stephens inlägg angående fotosidan är mycket bra och konstruktiv.

Att upprätta en internationell sida med nationell tillhörighet ger ju större valmöjlighet och chans att få fler synpunkter på sina bilder.

Jag har, precis som Stephen, lagt ut samma bild på både svenska och danska sidan. På samma bild har jag inte fått någon reaktion alls på den svenska sidan men mycket respons på den danska. Och respons är ju vad man vill/behöver ha.

Jag har inte varit en intresserad fotograf förrän de senaste 2 åren och gick med i min första fotosida för 1 år sedan. Under den tiden har jag studerat och läst kommentare till andras och min egna bilder vilket har lärt mig en hel del och gjort att jag vågat ta steg framåt. Det hade nog tagit mycket längre tid utan värdefulla kommentarer.

Slutligen...Stor eloge till en välkomnande, trevlig och aktiv fotosida :)

Mvh / Laila

Morten Trolle
3. September 2011 kl. 23:45

Morten Trolle

Oprettet: November, 2009

Hejsa,

Tak for dit indlæg Stephen, beklager jeg først reagere nu.

Vi har skam internationale tanker omkring PhotoShowOff og forventer at lancere et rent internationalt site snarest, men lad mig understrege at den Danske, Svenske og Engelske side vil fortsætte på trods af dette, da vi mener det er vigtigt for communitiet.

Der har desværre været dødt fra vores side i nogen tid nu.
Men det er nu ikke længere tid siden end midt juni, at vi sidst lavede en større opdateringen af PhotoShowOff.

Og for 2 uger siden igangsætte vi en søgning efter en svensk webmaster til PhotoShowOff, da vi er opmærksomme på, at denne sidde mangler fokus fra vores side.

PhotoShowOff drives af det danske firma XION. Vi driver en række online medier, heriblandt ontv.dk som er vores aboslut største flagskib. I disse dage arbejder vi hårdt på kæmpe stor opdatering til ONTV, hvorfor vi ikke har meget tid i overskud til at udvikle på PhotoShowOff.
Så snart det nye ONTV bliver lanceret og der igen er lidt ro på i den afdeling, så kan jeg garantere, at vi igen vender fokus på PhotoShowOff med fokus på at udvikle nogle af de mange features vi har lovet i vores forum m.v., samt på lancering af photoshowoff.com, som bliver vores internationale version.

Så PhotoShowOff er i vores tanker og jeg er ked af, at vi ikke har mere tid til udvikling pt., men nu og da er vi nødt til at fokusere al vores energi på ét af vores medier og det er lige nu ONTV.
Men jeg glæder mig til at præsentere jer for nogle af de planer vi har med PhotoShowOff :)

God aften

--
Morten

Skriv kommentar

Log ind påkrævet
Du skal være logget ind for at kunne bruge denne funktion.

Email

Adgangskode

Auto log ind
Benyt kun auto log ind på din egen private computer, da autologin fremover automatisk vil logge dig ind.

Opret profil
Glemt adgangskode?
Det kan du med en profil

­