PhotoShowOff

Auto log ind

PhotoShowOff handler om billeder. Her kan du uploade dine bedste billeder og få andres kritik og vurdering af dem og måske endda lære lidt fifs til et bedre billede. Det er gratis, underholdende og inspirerende.

Forbredings forslag Kategori: Ris/Ros

Peter Larsen
8. December 2010 kl. 06:59

Mange af de billeder der uploades, ønsker bruger oplysninger om hvad som kunne være bedre osv.

Her ville jeg ønske der var en mulighed (naturligvis bruger bestemt) på at downloade billedet i den uploadede størrelse, samt mulighed for under ens kommentar at kunne uploade ens løsningsforslag, og spec. uden det gik ud over ens kvote :)))

Er der mulighed for sådan en funktion kan finde vej ?

Mia Michéle Børglum Cholewa
8. December 2010 kl. 09:37

Oprettet: October, 2010

jeg synes ikke om forslaget :)
Jeg har intet imod at folk leger med mine billeder, hvis jeg har brug for hjælp, men da man ikke kan slette i kommentarene, vil jeg hellere have forslaget sendt over mail, så er det op til den enkelte, om man selv vil redigere billedet, eller uploade en andens redigeringsforslag.
Og så er det vel et morale spørgsmål om man takker for hjælpen eller ej.

Personligt lærer jeg intet, hvis ikke jeg redigere mine billeder selv.
Men derfor kan jeg alligevel sagtens blive inspireret af en andens forslag/forsøg, og redigere derefter.

Peter Larsen
8. December 2010 kl. 10:02

Mia derfor skriver jeg NATURLIGVIS BRUGER BESTEMT, måske udtrykt forkert, men nå man uploader sit billeder, skal man fx. sætte et flueben ved "ja tak til redigerings forslag" og sætter man dette flueben, skal der så fremkomme en knap hvor man kan downloade fotoet, og i kommentar feltet en mulighed for at uploade ens forslag.

Sættes dette flueben ikke, kan billedet ikke downloades og der skal ikke være mulighed for uploade i kommentarfeltet

John Ivan Ottesen
8. December 2010 kl. 10:39

http://photoshowoff.dk/forum/ris-ros/45-billed-eksempel-andre

Jeg har haft det oppe og vende Poul, uden resultat.
Og jeg forstår ikke hvad folk har i mod det, vi vil vel alle gerne lære noget mere???
På Phosee virker det jo fint, de der ikke ønsker det, sætter bare et flueben!!

Jeg har været glad, for de ting, de ting, som de der virkelig kan deres photoshop har vist mig!!

Mia, man kan jo ikke tilføje et billede i 'send privat besked' det er aldrig blevet lavet??

8. December 2010 kl. 10:51

Hej John.
Nej, det så jeg meget hellere at man kunne, altså sende det privat til hinanden.
Igår fik jeg mit Shubunkin billede redigeret af Mona, og hun sendte mig det via min personlige mail, det virkede fint for mig.
(Tusinde tak, Mona, du er altså en engel)

Jeg vil aldrig uploade en andens forslag, men vil lade mig inspirere til egen redigering. Ligeså vil jeg aldrig redigere andres billeder, og uploade dem, så hellere sende det pr. mail og lade dem bedømme hvad de vil gøre med det.

Jeg er nu engang af den opfattelse at øvelse gør mester.
Og så er jeg måske "bange" for at virke højrøvet, hvis ikke jeg sætter flueben i red. forslag.

John Ivan Ottesen
8. December 2010 kl. 10:57
Opdateret 8/Dec 11:02

Mia, nu har vi jo ikke hinandens mail adr. så det kan man jo ikke sådan gøre.

Og jeg tror du har misforstået funktionen, du skal ikke uploade forslaget, det kommer til at lægge i samme vindue, som teksten her, og er netop, til at lade sig inspirerer af!!

Og det er vel noget vi alle har brug for, og glæde af??

http://www.phosee.dk/picture/250483-julie?start=0

Prøv at 'scrolle' gennem siden her, så ser du hvordan det kan virke!!

8. December 2010 kl. 11:03
Opdateret 8/Dec 11:04

Jeg tror ikke jeg har misforstået noget kære John :)
Er vist bare af en anden opfattelse end jer.
Men det er da dejligt med lidt debat ;)

Kan sagtens følge jeres forslag, men så meget hellere at man kunne sende billeder til hinandens indbakke her på pso.

Peter Larsen
8. December 2010 kl. 11:20

Jo Mia, nu jeg måske grov og ikke alle bruger eller dem som bare er her for at se med, lære noget af du personligt få det redigeret billedet.

Måske hr. Jensen som ikke rigtigt vil lægge noget op, fordi han føler hans billeder ikke er gode nok, han kan netop lære noget ved at se sådanne redigerings forslag igennem, for måske han ligger inde med et billede der ligner det du uploadet som udgangspunkt, og dermed få mere mod på at være med.

Og naturligvis lære du også af det, for man skriver jo hvad man har gjort for billedet, og så er du jo også bedre rustede til at forsøge selv.

Men respektere din mening, og det er ikke spor højrøvet ikke at sætte flueben, vi har alle forskellige indgangs vinkel til vores billeder, og forskellige ønsker om hvordan vores billeder bliver brugt eller ikke brugt på nettet ;)

MonaS
8. December 2010 kl. 19:27

MonaS

Oprettet: November, 2010
Fra Rudersdal 2840

- en midt imellem løsning kunne måske være, at man selv kunne føje en alternativ løsning " gratis" til . På den måde kunne vi selv ( ikke andre ) ændre på vores egne billeder efter venlige hjælperes anvisninger.
Hvis man får et så nemt forslag, som en ny beskæring, burde det være muligt lige at forsøge det. :-) gratis.

Arne Strange Nielsen
8. December 2010 kl. 20:09

Arne Strange Nielsen

Oprettet: September, 2010
Fra Aarhus C.

Jeg vil give john ret, hvad er problemet, det er jo frivilligt om man vil bruge denne funktion. Personligt kan jeg kun se fordele i sådan en funktion. Så godt forslag Peter.

PR (forkortelse af Poul Rasmussen)
3. March 2011 kl. 22:06

Et rigtigt godt forslag - den funktion ville være en stor forbedring af sidens funktionalitet

Helene H-Jørgensen
4. March 2011 kl. 19:46

Helene H-Jørgensen

Oprettet: January, 2011
Fra 2200 København

Jeg ved godt det her ikke er trådens hovedspørgsmål, men det har irriteret mig i lang tid og er nogenlunde relevant for denne tråd.

Jeg synes at det vil være rigtig godt, hvis man kan genoploade et billede som har modtaget ændringsforslag uden at det går ud over ens kvote og heller ikke fjerne de kommentarer og tomler man nu måtte have fået med på vejen.

Det virker for mig som spild af plads, hvis man er nød til at genoploade et billede bare fordi det skal have rette horisonten eller beskæres lidt mere i bunden, hvad det nu kunne være. Hvis man så sletter det gamle, så ryger alt det folk har skrevet og hvis man beholder det så er det jo egenligt bare fyld.

Kunne man lave ligesom på photo.net en måde at erstatte ens billeder på når man vil ændre på småting.

mth. trådens egenlige spørgsmål, så er det fint med mig, når man selv har muligheden for at vælge det til og fra.

MG
5. March 2011 kl. 07:26

MG

Fra Nordsjællland

Helene, Jeg har tænkt nøjagtig i de sammen baner, men kunne ikke finde løsningen på, hvad det nytter, at have en hel række knap så relevante kommentarer, til et billede der ikke er der.

Helene H-Jørgensen
5. March 2011 kl. 12:24

Helene H-Jørgensen

Fra 2200 København

MG: Jeg kan godt følge dig, og det er måske heller ikke perfekt, men hvis det skulle blive til noget så må man vel skrive at man har fuldt nogle råd og derfor lagt en redigeret version ind i stedet for.
Tja det kan være der er nogen som kan komme på en bedre idé?

Mette Müller
5. March 2011 kl. 13:41

Mette Müller

Fra Holstebro

Tjek fotostart.dk. Her kan man lægge forbedringsforslag ind i tråden under det oprindelige billede. På den måde kan man se begge dele og vurdere om det er bedre eller ej. Folk kan også lægge forbedringsforslag ind på andres billeder hvis de har givet tilladelse til det.

Skriv kommentar

Log ind påkrævet
Du skal være logget ind for at kunne bruge denne funktion.

Email

Adgangskode

Auto log ind
Benyt kun auto log ind på din egen private computer, da autologin fremover automatisk vil logge dig ind.

Opret profil
Glemt adgangskode?
Det kan du med en profil

­