PhotoShowOff

Auto log ind

PhotoShowOff handler om billeder. Her kan du uploade dine bedste billeder og få andres kritik og vurdering af dem og måske endda lære lidt fifs til et bedre billede. Det er gratis, underholdende og inspirerende.

Upload til udfordringer Kategori: Ris/Ros

Julie W-H
2. January 2011 kl. 09:33

Julie W-H

Oprettet: January, 2011
Fra Randers

Hej =)
Først og fremmest, tusind tak for en fed side! Har længe savnet en side med denne form for seriøsitet =)

Jeg ville høre om det var en mulighed, at man bruger allerede uploadede billeder i udfordringerne? Altså at man bare tilmelder et billede til udfordringen uden at skulle uploade det først? Dags kvoten på 3 bliver alt for hurtigt brugt for mit vedkommende hvis jeg vil deltage i udfordringerne.

Det ville være meget nemmere (for mig i hvert fald), hvis jeg kunne vælge i mellem at uploade nyt billede til udfordring eller vælge et allerede uploadet billede =)

Mia Michéle Børglum Cholewa
2. January 2011 kl. 12:00

Oprettet: October, 2010

Det synes jeg ikke lyder som en helt dårlig idé!
Man kan jo altid ændre alt mulig andet omkring billedets informationer, og placering i kategorier. Så hvorfor ikke også kunne lade billedet deltage i en udfordring, uden først at skulle slette det, og uploade på ny, i den givne udfordring.

Godt forslag imø!

Freddy
2. January 2011 kl. 16:07
Opdateret 2/Jan 16:10

Freddy

Oprettet: September, 2010

Hej Julie. Jeg kan kun gi' dig ret i dine 2 punkter.
1. Ja her er seriøsiteten så lav, at alle kan være med !!!
Savner du nogen at chatte med, så kan PSO også klare det!
Hvis du leder efter seriøsitet omkring fototeknik, er du nok havnet på det forkerte site :(
Så betragt det som god tidsfordriv, og ikke andet!!

2. Den funktion kunne være god, og kan kun tilslutte mig Mia :)

Peter Larsen
3. January 2011 kl. 14:43

Kan kun give dig 100 % ret Freddy

Freddy
3. January 2011 kl. 14:48

Freddy

Tusinde TAK Peter. Jeg er da glad for jeg ikke er alene med mine synspunkter :)

Berit 3700 Rønne
3. January 2011 kl. 16:19

Berit  3700 Rønne

Oprettet: November, 2010

Ja jeg giver dig også helt ret Freddy

4. January 2011 kl. 08:42

Hvis I er så trætte af "seriøsiteten" hvorfor er det så ikke jer der går i front og ændre på det?
Freddy jeg mindes også flere steder at have læst dig lave fis og ballade?
Personligt holder jeg meget af siden, og har den nærmest konstant åben, ja, jeg har også en tendens til at lave sjov, men det synes jeg ærlig talt også burde være en del af det at være her!

Hvis man derudover savner decideret kritik, kan man jo stille de relevante spørgsmål i "fotografens egne kommentare".. Det plejer altid at skubbe folk igang! :)

Peter Larsen
4. January 2011 kl. 08:47

Mia der hvor det løber af sporet for mig er, et billede få ros af stort set alle, dog billedet er udbrændt osv. hvad hjælper alle roserne så.

og skriver man negativ kritik til et billede, dog alle roser det, så få man bare ingen reaktion.....

4. January 2011 kl. 09:15

Nej, der må jeg give dig helt ret Peter!
Det er mega irriterende at bruge en masse tid på at formulere en konstruktiv kritik, som bagefter bliver ignoreret, så burde man måske istedet diskutere sin uenighed..

Freddy
4. January 2011 kl. 10:24

Freddy

Hej Mia..Du har fuldstændig ret i at jeg laver fis og ballade også!! Jeg elsker humor, og selvfølgelig skal der da også være plads til det..!!
I starten da jeg kom med her, trode jeg også at det var meningen, som der står i overskriften "få andres kritik, vurdering og enda fifs til et bedre billede" der var gældende, men har så senere erfaret at det ikke bliver særlig godt modtaget.
Der er bare nogle grundlæggende regler der skal være til stede, for at et billede kan være godt. Det er der skrevet tykke bøger om, så det er ikke noget jeg finder på. Når man så ser udbrændte, uskarpe, skæve og dårligt beskårne billeder få ros til skyerne, ja, så kan man jo kun trække på skulderen og tænke sit!!
Men sitet hedder jo Photo ShowOff...Og det er hvad det er..!

PR (forkortelse af Poul Rasmussen)
3. March 2011 kl. 12:56
Opdateret 3/Mar 13:00

"Det er mega irriterende at bruge en masse tid på at formulere en konstruktiv kritik, som bagefter bliver ignoreret"

#9 Det har du ret i Mia, endnu værre synes jeg det er når billedet slettes, blot fordi det har modtaget konstruktiv kritik.

Forslaget i #1 synes jeg i øvrigt lyder meget fornuftigt.

MG
3. March 2011 kl. 15:29

MG

Fra Nordsjællland

Denne tråd var undgået min opmærksomhed. Godt den er her, så slipper jeg for at starte en ny. Hvorfor i alverden skulle man genbruge et gammelt foto, fordi det tilfældigvis passer til en udfordring. Der er da ingen udfordring i at gennemgå sit arkiv, blot for at se, om der er noget som kan bruges. Meningen med en udfordring må da være at sætte hjernen i sving med en ny fotografisk opgave. Stod det til mig skulle et foto være optaget efter udfordringsdatoen, for overhovedet at deltage.
Michael

3. March 2011 kl. 16:38

Problemstillingen står jo i de udfordringer som der i forvejen er her, hvor man efterfølgende i sine kommentare får at vide at billedet ville passe til en given udfordring.
Spørgsmål som: "Hvorfor har du ikke uploadet billedet i (f.eks) bedste mågebillede?" er ikke helt ualmindelige. :)

Ellers er jeg dig enig, en udfordring er ikke nødvændigvis en udfordring, hvis man bruger gamle billeder.

MonaS
3. March 2011 kl. 19:03
Opdateret 3/Mar 19:04

MonaS

Oprettet: November, 2010
Fra Rudersdal 2840

Skulle udfordring til det bedste " mågebillede" ( eller andet) ikke slutte med en afgørelse-- Hvilket mågebillede blev så årets bedste ? Det kunne da nemt afgøres med tommelfingre -- Hvorfor have en udfordring hvis der ikke er en afgørelse ?
Så er det da bare en samling af mågebilleder-- eller fiskebilleder Mia :-))

PR (forkortelse af Poul Rasmussen)
3. March 2011 kl. 19:10

At lade "tommelfingre" afgøre noget som helst, er imø ikke seriøst.
Hvorfor skal en udfordring have en vinder?
Udfordringen er vel netop en udfordring for den enkelte uploader.

MG
3. March 2011 kl. 19:26

MG

Fra Nordsjællland

Mia, jeg føler mig lidt ramt af din kommentar. Jeg er selv skyldig i opfordring til at råde fotografer til at deltage i den og den udfordring med et bestemt billede. jeg skal nok tænke mig bedre om næste gang. Men på den absolut positive side af denne inkonsekvens (Jævnfør mit indlæg 03.03. kl. 15.29), har det medvirket til at starte en helt ny kreativ proces i det mindste i et tilfælde. Med et strålende resultat til følge.

Skriv kommentar

Log ind påkrævet
Du skal være logget ind for at kunne bruge denne funktion.

Email

Adgangskode

Auto log ind
Benyt kun auto log ind på din egen private computer, da autologin fremover automatisk vil logge dig ind.

Opret profil
Glemt adgangskode?
Det kan du med en profil

­